  • Data: 2013-12-15 13:08:00
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2013 o 11:36 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Ale cale okno ma 1,1 czy tylko szyba? Bo ja mam tez z
    Chyba szyba, już nie pamiętam.

    > Oknoplastu Krakow
    O to to :)

    > z najlepszym na tamte czasy pakietem szybowym (U=1.0) i teraz nie
    > pamietam
    > ale na 99% pieciokomorowym (albo siedmio?) profilem - w efekcie U
    > wychodzi
    > w zaleznosci od okna 1,3- 1,5 (im wiekszy udzial szyby tym lepszy/nizszy
    > U).
    Jak liczyłem ozc to różnica 1.1 a 1.5 nie była porażająca, w końcu okien
    aż tak dużo w domu nie ma.

    > Na kazdym oknie mialem specyfikacje i wyliczone U :)

    > Szybciej obwisa jak sie go nieprawidlowo zamontuje :)
    Przy dużych oknach nawet najlepszy montaż nic nie daje, nie bez powodu
    masz ślizgi w oknie aby jak jest zamknięte podpierały je do góry i nie
    przeciążały zawiasów i profila, bo zwis to sprawa głównie profilu i
    wzmocnienia z blachy w nim.

    > Oj dawno okien chyba nie kupowales? :) Cena x2? Tak bylo 5 lat temu
    > moze:)
    Tak 5 lat temu, ale niedawno czytałem jakiś artykuł i nadal dobre
    okna są w cenie.

    --

    Pozdr
    Janusz