eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePV - pseudo off grid › Re: PV - pseudo off grid
  • Data: 2021-11-22 18:22:20
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 17:56:09 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W dniu .11.2021 o 17:20 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
    > > Doświadczenie jest miarą poznania świata. Cel doświadczenia. Sprawdzenie
    > > ile energii można pobrać z akumulatora samochodowego żeby go nie
    > > uszkodzić i zapewnić długą żywotność. Co jest potrzebne żeby
    > > przeprowadzić doświadczenie. 1 chęć poznania prawdy bez względu na to
    > > jaka ona będzie. 2. Akumulator samochodowy o pojemności 30-40 Ah 12V.
    > > Współczesna ładowarka do akumulatorów rozruchowych, taką co kończy
    > > ładowanie przy ~14,4V. 3. Przetwornica =12V - ~230V. 4. Wtyczkowy albo
    > > każdy inny działający licznik energii. Lampka biurkowa z żarówka
    > > 10-100W. Przebieg doświadczenia. Naładować akumulator ww ładowarka aż
    > > ładowarka pokaże że naładowała. Rozładować akumulator żarówka podłączona
    > > do przetwornicy która jest podłączona do akumulatora. Ładowarka nie
    > > dopuści do przeładowania i będzie udawała ladowanie w samochodzie bo
    > > akumulator jest samochodowy. Przetwornica ma zabezpieczenie przed
    > > nadmiernym rozładowaniem, zabezpieczy akumulator przed uszkodzeniem.
    > > Naładować akumulator do pełna dedykowaną ładowarka ale włączyć ładowarkę
    > > przez licznik energii. Ilość pobranej energii pomnożyć przez 0,8. Wynik
    > > pokaże jaka ilością energii można dysponować posiadając akumulator 12V
    > > 30-40Ah.
    > Robiłem tak kiedyś z akumulatorem Ojca od syrenki 105L.
    > Teraz kupiłem sobie na alle dwie płytki:
    >
    > 1.
    > https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xl4015-ladowa
    rka-woltomierz-bte-008-9104390005?utm_source=notific
    ation&utm_medium=Package%20was%20sent%20email&utm_ca
    mpaign=cda19ec0-7e5d-4108-bb53-3debab508c1e&snapshot
    =MjAyMS0xMS0wN1QxN odjoxNTo0Mi42NzJaO2J1eWVyOzViOGU1M2JkZjVmMzk2ZmQ2NDg
    1ZDQ3OTFkZjdiYjBhODU1Nzk4YTE5YmFmZGI2NGE3MDIyZjgzM2Q
    1OTc5YWY%3D
    >
    > 2.
    > https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-pojemnosci-
    baterii-akumulatora-zb2l-8907260213?utm_source=notif
    ication&utm_medium=Package%20was%20sent%20email&utm_
    campaign=cda19ec0-7e5d-4108-bb53-3debab508c1e&snapsh
    ot=MjAyMS0xMS0wN1QxNjoxNTo0Mi42NzJaO2J1eWVyOzQ1MmJmM
    jg5MDY4ZWJkOWVmMjAyMGJkMTNmOTg1NGRhNDNmZTZjOGU3Y2Y1N
    WNiYTk2MzYzODE5NmQ1ODZjZTM%3D
    >
    > W drugiej płytce zamiast rezystora podpiętą mam żarówkę, która mi pobiera
    > około 2A.
    > Za niecałe 50 zł mam dokładny tester pojemności akumulatora i miernik
    > wprowadzonego ładunku z precyzyjną kontrolą napięcia ładowania.
    >
    > W tym roku wymieniłem dwa akumulatory w autach - jeden 90Ah AGM, drugi
    > 95Ah "zwykły". Dzięki tym "płytkom" wiem, że słabszy ma 42Ah, lepszy
    > AGM(który wydawał mi się słabszym jak go wymieniałem w aucie) ma 54Ah.
    > Chciałem je oddać za zwrot kaucji - ale sobię zostawię do PV offgrid :-)
    >
    > TG
    Skąd wiesz że tester jaki masz jest dokładny? Bo tak sprzedawca napisał? Dałem sposób
    rzeczywistego sprawdzenia pojemnosci użytecznej. Jeśli wymieniałes akumulatory to coś
    im było. Mój master ze sporym silnikiem zapalał jak akumulator miał ok 7Ah. Przy
    pięciu nie zapalił chociaż silnik kilkanaście obrotów potrafił całkiem żwawo zrobić.
    Ale nie dość żwawo żeby zapalił. Jednym z parametrów opisujących silniki spalinowe
    jest minimalna prędkość obrotowa przy której silnik zapala. Opisane jest to jako
    prędkość obrotowa a chodzi jak szybko tłok przekroczy góre położenie tłoka przy
    sprężaniu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1