  • Data: 2021-11-22 17:56:06
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2021 o 17:20 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > ładowarka pokaże że naładowała. Rozładować akumulator żarówka podłączona
    > do przetwornicy która jest podłączona do akumulatora. Ładowarka nie
    > dopuści do przeładowania i będzie udawała ladowanie w samochodzie bo
    > akumulator jest samochodowy. Przetwornica ma zabezpieczenie przed
    > nadmiernym rozładowaniem, zabezpieczy akumulator przed uszkodzeniem.
    > Naładować akumulator do pełna dedykowaną ładowarka ale włączyć ładowarkę
    > przez licznik energii. Ilość pobranej energii pomnożyć przez 0,8. Wynik
    > pokaże jaka ilością energii można dysponować posiadając akumulator 12V

    Robiłem tak kiedyś z akumulatorem Ojca od syrenki 105L.
    Teraz kupiłem sobie na alle dwie płytki:

    1.
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-xl4015-ladowa
    rka-woltomierz-bte-008-9104390005?utm_source=notific
    ation&utm_medium=Package%20was%20sent%20email&utm_ca
    mpaign=cda19ec0-7e5d-4108-bb53-3debab508c1e&snapshot
    =MjAyMS0xMS0wN1QxNjoxNTo0Mi42NzJaO2J1eWVyOzViOGU1M2J
    kZjVmMzk2ZmQ2NDg1ZDQ3OTFkZjdiYjBhODU1Nzk4YTE5YmFmZGI
    2NGE3MDIyZjgzM2Q1OTc5YWY%3D

    2.
    https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-pojemnosci-
    baterii-akumulatora-zb2l-8907260213?utm_source=notif
    ication&utm_medium=Package%20was%20sent%20email&utm_
    campaign=cda19ec0-7e5d-4108-bb53-3debab508c1e&snapsh
    ot=MjAyMS0xMS0wN1QxNjoxNTo0Mi42NzJaO2J1eWVyOzQ1MmJmM
    jg5MDY4ZWJkOWVmMjAyMGJkMTNmOTg1NGRhNDNmZTZjOGU3Y2Y1N
    WNiYTk2MzYzODE5NmQ1ODZjZTM%3D

    W drugiej płytce zamiast rezystora podpiętą mam żarówkę, która mi pobiera
    około 2A.
    Za niecałe 50 zł mam dokładny tester pojemności akumulatora i miernik
    wprowadzonego ładunku z precyzyjną kontrolą napięcia ładowania.

    W tym roku wymieniłem dwa akumulatory w autach - jeden 90Ah AGM, drugi
    95Ah "zwykły". Dzięki tym "płytkom" wiem, że słabszy ma 42Ah, lepszy
    AGM(który wydawał mi się słabszym jak go wymieniałem w aucie) ma 54Ah.
    Chciałem je oddać za zwrot kaucji - ale sobię zostawię do PV offgrid :-)

    TG