eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieParterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
  • Data: 2011-09-15 10:28:55
    Temat: Re: Parterowy czy piętrowy... teściowa mi truje że ma być piętrowy ...
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j4shd9$2va$1@news.onet.pl...

    > a skąd taki wniosek? Porównujesz domu dokładnie tej samej wielkości
    > a konkretnie pow. użytkowej?
    >
    > Ok, odpada Ci strop ale dochodzi pow. dachu. Mniejsze fundamenty
    > ale wiecej metrów bierzących. Brak ocieplenia skosów, ale sufit
    > i tak musisz ocieplić - nie chce mi się teraz liczyć, ale jak przeliczyłem
    > ocieplenie dachu przy kącie 40% a ocieplenie samego stropu, to ta pow.
    > nie roznila sie znaczaco. Nie chce teraz bzdur gadac, ale chyba bylo to w
    > okolicy
    > 1.3 czy 1.4 pow.dachu/pow.stropu.

> [...]

    Strop, wieniec, schody, mocniejsze fundamenty to wydatek przynajmniej ok.
    100 tys. zł.
    Sciany:
    Załóżmy, że dom ma mieć powierzchnię 100m2 i ma być w kwadracie podstawy.
    Dom parterowy zatem będzie miał podstawę 10x10m
    Piętrowy trochę ponad 7x7m
    Ocieplenie ścian:
    W przypadku parterowego mamy 10x4x3=120m2
    W przypadku piętrowego mamy ok. 7x4x6=168m2 czyli o 40m2 więcej do
    ocieplenia.
    Ocieplenie dachu:
    W przypadku parterowego ociepla się tylko strop i jest to powierzchnia
    100m2. Poddasze pozostawia się nieocieplone.
    Ponieważ jest to płaska powierzchnia ocieplenia to można ocieplić każdym
    materiałem: wełna, styropian, granulaty itp.
    W przypadku piętrowego zazwyczaj są to dachy ze skosami. Obróbka tych
    skosów, stelaż, droższe, dłuższe wieszaki do GK, więcej folii, dodatkowa
    fola paroprzepuszczalna, dodatkowe kontrłaty, okna dachowe,
    Mury - wychodzi na jeden czort, bo w przypadku piętrowego musisz dać wyższe
    mury szczytowe i kolankowe, aby utworzyć poddasze użytkowe.
    W przypadku parterowego możesz dać dach kopertowy i wtedy nie musisz ciągnąć
    w ogóle muru ponad strop.
    Oczywiście powierzchnia dachu przy budynku parterowym będzie większa, ale to
    nie jest tak, że jest 2 razy większa, bo i tak część dachu musisz wypuścić i
    ta część się nie zmienia.
    Zwiększają Ci się koszty robocizny wszystkich instalacji, bo musisz się
    przebijać przez stropy. Ponadto nie masz gdzie pochować rur
    kanalizacyjnych-pionów. Zatem są na wierzchu - trzeba zabudowywać. To także
    są koszty.
    W przypadku parterówki prowadzenie kanalizacji oraz instalacji to bajka. W
    przypadku piętrówki musisz kombinować.
    Przy parterówce masz krótsze kominy dymowe i wentylacyjne, to także mniejszy
    koszt.
    Poza tym przy poddaszach użytkowych występuje "kompleks kikiego" ;-)

    Mój znajomy były poseł PRL, pomimo, że stać by go było na wybudowanie
    piętrówki, także postawił parterowy z poddaszem nieużytkowym. O czymś to
    chyba świadczy.