    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Peknieta wylewka.
    Date: Sat, 11 Apr 2009 21:09:27 +0200

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:605e.000002fe.49dff416@newsgate.onet.pl...

    > Nie wypowiadam sie na temat skutkow i tego ogrzewania podlogowego, o
    > ktorym
    > mam powiedzmy ograniczone pojecie. Interesuje mnie jak i czym ta plyta
    > byla
    > zbrojona, jaka ma grubosc obliczeniowa a najwazniejsze to jak pekla, w dol
    > czy
    > w gore. Kierunek pekniecia od naronika do srodka czyli po przekatnej jest
    > dla
    > mnie dziwny.

    Otoz plyta zbrojona jest siatka ze zgrzewanych drutow stalowych srednicy ok.
    2-3mm i rozstawie 15cm. Siatka jest pod rurkami srednicy 16mm. Jak znam
    zycie posadzkarze nie przykladali sie do podrywania zbrojenia w celu jej
    otulenia i pewnie nie do konca spelnia swa role, no ale taka to juz dola
    kompromisu. Plyta ma grubosc ok. 7cm. Nie wiem czy pekla w dol, czy w gore,
    nie da sie tego stwierdzic, gdyz poczatku pekniecia nie widac z uwagi na ten
    naroznik wlasnie. W kazdym razie pekniecie biegnie od wystajacego naroznika
    tj. 270 stopni posadzki, przy wejsciu na hol ze schodow, drugie analogiczne
    pekniece pojawilo sie w sypialni przy drzwiach balkonowych. Tam nie ma
    podlogowki, wiec sie nie przejmuje. Kat tego pekniecia nie jest idealnie po
    przekatnej, ale mozna by tak przyjac.
    Zostala mi wylewka jeszcze na dole, ok. 150m^2, wszystko w podlogowce. Jak
    to zrobic, by unknac pekniec pamietajac, ze na gorze zrobione jest niemal
    jak ksiazka pisze.

    Pozdro.. TK