  • Data: 2009-04-12 03:38:07
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzisz, sprawa jest pewnie bardziej skomplikowana, bo posadzkarze robili
    > beton na budowie z towaru jaki sam im dostarczylem. Piasek plukany
    > odpowiedniej frakcji, cement kupilem sam bez grama popiolu, czysty tzw.
    > jedynka. Beton robiony miksokretem polsuchy, praktycznie bez wody po podaniu
    > a strop. Do niedawna tego nie widzialem, a posadzka jest od listopada.
    > Wyglada na to, ze przeschla i te rysy sie objawily. :-)
    > Najgorsze jest to, ze dylatacje sa, towar najlepszy jaki moglem
    > zorganizowac, zero oszczednosci i wraz cos jest nie tak. Chyba naucze sie z
> [...]
    Ja tez Ci dziekuje, sprawa rzeczywiscie jest skomplikowana. Skoro cement
    miales super, konsystencja dobra, no to wina w kruszywie, innej przyczyny nie
    widze. Niepotrzebnie chyba ten piasek byl plukany i samo stwierdzenie,
    ze "odpowiedniej frakcji" dowodzi, ze on nie mial ciaglej krzywej uziarnienia.
    Beton tego nie lubi. Jesli kruszywo zawiera czastki pylaste to daje sie nieco,
    ciut "wiekszy procent" cementu, ktory te pyly otuli a one wtedy wcale nie
    pogarszaja wlasciwosci betonu a byc moze zmniejsza jego skurcz. Z duzo cementu
    tez jest szkodliwe wiem to z praktyki; 250 kg na kubik jest OK.
    Pisze to dlatego aby Ci ew. zasugerowac na co zwrocic uwage, gdyz sam niejako
    sie na tym ucze (czlowiek cale zycie sie uczy i glupi umiera).
    I druga sprawa to to zbrojenie. Jesli bedziesz robil tak samo na dole to
    proponuje wzmocnic zbrojenie druga siatka ukladana na ukos szczegolnie w w
    narozach, gdzie nastapilo to spekanie, aby temu zapobiec czyli "zeszyc" zanim
    speka.
    Ja tez za bardzo nie ufam tym polipropylenom z uwagi, jak to juz pisalem -
    brak tradycji w tym zakresie zatem niewiadoma jak ten beton poli-costam,
    bedzie wygladal za lat 50 powiedzmy. Przecie kazdy plastyk w stosunku do
    zelaza, to normalna guma.
    W sumie jak Ci znam cos tam wymyslisz, wlasnie koncze browarka i wznosze toast
    za Ciebie i te Twoja budowe, ktora zapewne mnie a moze i nas przezyje.
    Pzdr.