  • Data: 2009-04-12 17:04:43
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:72e9.00000005.49e1621f@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > miales super, konsystencja dobra, no to wina w kruszywie, innej przyczyny
    > nie
    > widze. Niepotrzebnie chyba ten piasek byl plukany i samo stwierdzenie,
    > ze "odpowiedniej frakcji" dowodzi, ze on nie mial ciaglej krzywej
    > uziarnienia.
    > Beton tego nie lubi. Jesli kruszywo zawiera czastki pylaste to daje sie
    > nieco,
    > ciut "wiekszy procent" cementu, ktory te pyly otuli a one wtedy wcale nie
    > pogarszaja wlasciwosci betonu a byc moze zmniejsza jego skurcz.

    No coz, moze masz racje. Docelowo beton jest bardzo twardy, od tej strony
    nie moge miec zastrzezen. Co do uziarnienia to posluchalem posadzkarzy i od
    strony twardosci jak juz pisalem mieli racje. Ten zwir jest niemal
    jednorodny, praktycznie w ogole nie daje sie zagescic, jak tylko wysycha
    zaczyna sie jakby rozplywac sam z siebie. Miksokret podobno jest dosc
    wymagajacy jesli chodzi o sprawy zwirowe, choc drobniejszy zapewne tez by
    przeszedl. Druga sprawa to glina i margle, ich brak w betonie przez
    wczesniejsze plukanie kruszywa to kolejny argument by posadzki robic z
    takiego zwiru. Teoretycznie, bo nadal nie wiemy skad te rysy. :-)

    > I druga sprawa to to zbrojenie. Jesli bedziesz robil tak samo na dole to
    > proponuje wzmocnic zbrojenie druga siatka ukladana na ukos szczegolnie w w
    > narozach, gdzie nastapilo to spekanie, aby temu zapobiec czyli "zeszyc"
    > zanim
    > speka.

    Tak tez pomyslalem. Zwolennikiem takiego rozwiazania jest Janusz_K tj.
    ukladania zbrojenia na rurkach, tyle ze instrukcje montazowe posadzek z
    podlogowka sa rozbiezne w tej kwestii. Ja zrobilem na dole, bo do niego
    mocowane byly rury za pomoca opasek plastikowych. Dzieki temu nie kupowalem
    styropianu z twarda folia i uniknalem mocowania rur spinkami do tego
    styropianu. Za jednym razem zalatwilem dwie sprawy i bylo to zgodne z
    instrukcjami jakie czytalem.

    > Ja tez za bardzo nie ufam tym polipropylenom z uwagi, jak to juz pisalem -
    > brak tradycji w tym zakresie zatem niewiadoma jak ten beton poli-costam,
    > bedzie wygladal za lat 50 powiedzmy. Przecie kazdy plastyk w stosunku do
    > zelaza, to normalna guma.

    Raz ze guma, dwa to beton plastiku trwale nie chce sie "trzymac". Mozna by
    sie zastanowic, czy takie zbrojenie nie bedzie z czasem rozwarstwiac tego
    betonu.

    > W sumie jak Ci znam cos tam wymyslisz, wlasnie koncze browarka i wznosze
    > toast
    > za Ciebie i te Twoja budowe, ktora zapewne mnie a moze i nas przezyje.

    He dzieki, Pozdrowka..

    TK