    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Date: Wed, 1 Jul 2015 10:58:33 +0200
    <d...@g...com>
    <mmrdnr$hr3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mmrhfr$lur$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mmrns9$sn5$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mmtm80$fmj$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mmu02j$p5e$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:948bb61a-d98c-4265-af78-b0abd50764a1@go
    oglegroups.com...

    > no dokładnie ergi tak działa stanowienie prawa - no raz z toba sie w pełni
    > zgadzam. Nie musisz sie dostosowywac juz natychmiast, ale w chwili jakiejs
    > poważniejszej sprawy bedziesz do tego
    > zmuszony - przy samochodach bedzie to przerejestrowanie, przy instalacji
    > modernizacja.

    A przy pasach? To już pominąłeś dla wygody :-) Możesz jeździć samochodem bez
    pasów po wsze czasy - i mimo, że to wpływa na bezpieczeństwo przepis
    obowiązku ich zapinania w taki aucie nie istnieje - czyli jak widzisz jak
    najbardziej możliwe są wyjątki "dożywotnie".

    > a po co mam rozkrecac? Napisales gdzie jest zabezpieczenie - ja ci wierze.
    > No wiec, wiedząc o tym, ze to zabezpieczenie nie pełni funkcji ochrony
    > przeciwporażeniowej, opowiedz czym skutkuje przerwanie zera.

    Tym że po zadziałaniu bezpiecznika nadal na podłączonych urządzeniach
    urządzeniu jest napięcie, a tak być nie powinno. Konkretnie dlaczego to
    niech się jakiś elektryk wypowie ja się o tym uczyłem już dawno i nie
    pamiętam wszystkich zagrożeń - natomiast pamiętam zasadę że bezpiecznik
    _zawsze_ powinien odcinać fazę nie zero.

    A przykład z życia nie trudno sobie wyobrazić. Działa zabezpieczenie i
    odcina zero. Lampka na listwie gaśnie sugerując brak napięcia. Użytkownik
    rozkręca podłączony komputer ciągle myśląc że napięcie jest odłączone.

    > nie małymi, tylko dużymi przynajmniej w instrukcji mojego kotła :)

    To to dlaczego się mnie pytasz jak producent listwy dostał atest? Pewnie tak
    samo jak producent Twojego kotła.

    Pozdrawiam
    Ergie