  • Data: 2022-01-11 08:53:38
    Temat: Re: Piec do pieczenia chleba/pizzy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.01.2022 19:21, WS wrote:
    > Idea niby dobra, ale problemem jest zakup prawdziwego mięsa... U mnie na wsi
    (Żywieckie) nie ma szans kupić od rolnika - jeśli ktoś coś chowa, to tylko na własne
    potrzeby ?

    A rynku żadnego nie masz w okolicy? Ja też nie jeżdżę po wsiach i nie
    pukam do drzwi. Na obrzeżach miasta mam rzeźnika i tam kupuje mięso.
    Cała kura (nie kurczak) za 40zł, kiełbasy po 40zł/kg,...nie wiem czy to
    jest "bezpośrednio od rolnika" i czym była karmiona świnia ale w smaku,
    wyglądzie i zapachu te mięsa w porównaniu do marketu to niebo a ziemia.
    Rosół z kurczaka ze sklepu, to woda przy tym.

    > No i wędzarnie są już passe ? teraz ludzie robią raczej szynki, wędliny suche,
    dojrzewające... W sumie łatwiej, nie trzeba inwestować ? mięcho do soli, cukru,
    przypraw i tyle... w bloku można produkować

    Ja bym proponował jedno i drugie, to dwa różne rodzaje wyrobu.
    Dojrzewająca kiełbasa będzie miała inny smak i konsystencje niż wędzona
    na śliwie czy wiśni ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz