  • Data: 2010-08-17 13:21:00
    Temat: Re: Piorun przywalił w dom.
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zastosowanie STP w domu mija sie z celem. Chyba ze ktos robi przewieszke
    pomiedzy budynkami, ale wtedy STP generuje problemy wspomniane jak
    wyzej. Zreszta, malo gdzie uzywa sie STP z przyczyn wlasnie roznicy
    potencjalow i problemow z tym zwiazanych.

    Jezeli komus uszkadzaja sie urzadzenia sieciowe to sugeruje zainwestowac
    w zabezpieczenia przepieciowe B+C lub samo C w rozdzielni i D w poblizu
    urzadzen (czytaj - listwy z warystorami).
    Tylko ze zabezpieczenia musza byc kompletne. Sama listwa moze nie
    wystarczyc, jezeli w rozdzielni nie ma przepieciowki.

    Tanie urzadzenia, nie posiadajace zasilaczy z przewodami ochronnymi nie
    posiadaja tez warystorow zwierajacych przepiecia do przewodu ochronnego.
    Istotna jest tez klasa (marka) urzadzen, wiekszosc tanich, chinskich
    urzadzen (wspomniane nanostation) jest uproszczona maksymalnie, pomoc
    moze wtedy jakis protector na kablu eth.

    Mam kilka budynkow, dziesiatki km skretki UTP, nigdy nie mialem zadnego
    uszkodzenia urzadzenia sieciowego.
    Ale mam zabezpieczenia przepieciowe.
    S.