    From: "Alti" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Po co różnicówki?
    Date: Sun, 18 Oct 2009 22:17:53 +0200

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał

    > Inspektor przyjdzie i sprawdzi czy masz odpowiednią skrzynkę licznikową,
    > czy nie masz możliwości kradzieży prądu oraz czy Twoja instalacja nie
    > będzie wprowadzać zakłóceń do sieci.

    CUT

    > Jeszcze na koniec ciekawi mnie po co Ci 7kW w mieszkaniu ?
    > Normalnie 5kW to wystarczy "z palcem w zębach" :)

    Hej. Dzięki za wyjaśnienie. Pójdę jeszcze w poniedziałek upewnić w ZE czy
    takie oświadczenie styknie.
    A zwiększałem moc bo 5kW zamontowany mialem przedlicznikowe 20A więc tak na
    prawdę 4,6kW. Wśród sprzętu który kupiłem do kuchni jest piekarnik 3680W
    oraz czajnik 2400W. Do tego jeszcze Te sprzęty często chodzą razem.
    Do tego nie musisz dodawać oświetlenia czy kompa a i tak na 100% masz wybite
    korki.
    Poza tym poważnie myślę o zamontowaniu niedużej klimatyzacji w przyszłym
    roku. Takiej żeby chłodziła salon i sypialnię, które to pokoje mam od
    południa więc w lipcu/sierpniu jest w nich niezbyt przyjemnie.
    Zwiększenie mocy o 2kW jest może niewygodne w realizacji natomiast koszt
    zabawy wyniesie mnie jakieś 320pln dla ZE, 200-300pln dla elektryka za
    pomiary i odbiór i ok 2pln miesięcznie za zapewnienie dodatkowej mocy. IMO
    warto żeby mieć spokój a nie wiecznie wybite korki.

    Wojtek