  • Data: 2015-02-02 17:55:20
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-02 o 02:23, Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski pisze:
    > Jak do tej pory , od wielu lat, ktokolwiek gdziekolwiek w Polsce bierze się za
    remont, jakikolwiek remont przerastający wiedzę czy umiejętności sponsora, styka się
    za każdym razem z fachmanami wykonującymi pracę w okroopnie, ponad normy
    rozciągnietym czasem, czy to Mazury czy Sudety lub Naododrze czy Powiśle każdy z nich
    korzysta z fachmanów, chwytając się jak tonący brzytwy, gdyz nie ma tego komu z
    domowników zrobić a zrobić trzeba. Być może rodacy uwielbiają narzekać, ale jeszcze
    mi się nie zdarzyło aby fachman zrobił coś w kilka godzin ( chocby wymiana gnizdka
    czy przełącznika lub baterii w kiblu) i został za to pochwalony podczas rozmowy
    telefonicznej.

    Myślisz, że wszyscy fachowcy powinni czekać na Ciebie i Twoją super
    ofertę wymiany jednego gniazdka lub wymiany baterii w kiblu?

    > No to się w PL zmieniło, do instalacji nowych kuchni czy pieców czy junkersa
    żadnego papiera nie trzeba było wyrabiać... A było to mniej więcej 30 i 15 lat temu
    Mylisz się.
    W tym względzie nic się w Polsce nie zmieniło. Tak samo było 30 lat
    temu, tak samo było 15 lat temu i tak samo jest obecnie tzn. były i są
    takie wymagania oraz byli i są ludzie, którzy się do nich nie stosują.

    > Wedle mnie wystarczy podłączyć taką suszarkę do gniazka 220V, tak jak się podłącza
    sokowirówkę czy patelnie do grilla.
    > A gniazdek w piwnicy zostało nam kilka wolnych jeszcze.

    Skoro wiesz lepiej co trzeba to dlaczego samemu się nie pofatygujesz i
    nie wetkniesz tej wtyczki do gniazdka?
    Suszarkę możesz wetknąć do gniazdka jeżeli ono jest. Jeżeli go nie ma i
    musisz wykonać dodatkowe gniazdko, prowadząc odcinek nowej instalacji to
    musi być projekt.
    Z innych Twoich wypowiedzi widać, że Tobie nie chodzi o suszarkę gazową,
    ale o zwykłą suszarkę elektryczną.
    Jak więc widać najpierw trzeba umieć sformułować pytania i umieć wyrazić
    swoje potrzeby, a później wieszać psy na fachowcach.

    > Nie, to żadne 21kw, to zwykły silnik ileś tam, zapewne jak w pralce plus półcalowa
    rura z gazem.

    Piszesz o suszarce gazowej. Oczywiście takie urządzenie nie pobiera mocy
    21kW z gniazdka elektrycznego.
    Te 21kW odnosi się do mocy grzewczej urządzenia gazowego.
    Niestety nie piszesz jaki model suszarki chcesz kupić, a piszesz o
    suszarce gazowej.
    Suszarka gazowa to taka, która zasilana jest prądem elektrycznym oraz gazem.
    Prąd elektryczny służy do zasilania elektroniki sterującej suszarką, a
    gaz służy do zasilania układu grzewczego.

    > Tutaj gdzie jestem w nowych budynkach do zaciągania świeżego powietrza jak i
    wydechu gazów które suszą pranie używa się białych rur PVC, grubość (schedule)40,
    może być szeroka na 7.5cm może być także 10cm.

    A tu gdzie ja jestem ludzie potrafią pisać z sensem :)

    > Tu jest proste, do podłączenia urządzeń gazowych nie trzeba żadnych zezwoleń,
    licencji, żaden inspektor się nie pyta o jakieś papiery bo nie może pytać o coś
    czego nie ma. Odbiera budowę czy poważniejszy remont i wychodzi. Mniejsze remonty
    ogólnie się nie zgłasza.

    Ale pytasz o Polskę, a tu się wymaga i dobrze, że się wymaga, bo gaz to
    niebezpieczna sprawa.
    Jak widzę nie potrafisz zrozumieć pewnych spraw. Spróbuję Ci to wytłumaczyć.
    Wtyczkę do kontaktu może podłączyć sobie każdy i nikt nikogo nie pyta o
    pozwolenia, zezwolenia, licencje czy też inne papiery.
    Jeżeli istnieje w budynku instalacja gazowa to podłączenie urządzenia
    gazowego musi wykonać osoba posiadająca świadectwo kwalifikacyjne gazowe.
    Jeżeli urządzenie zasilane jest energią elektryczną, a podłączenie musi
    być wykonane bez pośrednictwa gniazda i wtyku to osoba, która to
    podłącza musi posiadać świadectwo kwalifikacyjne elektryczne.

    Jeżeli w danym miejscu nie ma przyłącza gazowego lub gniazda
    elektrycznego to trzeba je wykonać. Aby je wykonać to musi zostać
    wykonany projekt dodatkowej instalacji. Taki projekt może wykonać tylko
    i wyłącznie osoba posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie
    projektowania danych instalacji: gazowej czy elektrycznej.

    > Koszty podłączenia zapewne niższe, tylko wtyczka i rura wydechowa potrzebne , ale
    koszty zużycia energii elektrycznej zapewne wyższe,
    > U mnie 95% sprzedawanych boilerów do grzania wody użytkowej, ogrzewanie mieszkań i
    suszarek do prania podłącza się do sieci gazowej, bo zdecydowanie taniej.

    W Polsce jest dokładnie tak samo.
    Jeżeli już ktoś na etapie budowania przewidział takie urządzenia i
    projekt domu posiadał projekt instalacji gazowej dla suszarki i w czasie
    budowy domu taka instalacja została wykonana to nic nie stoi na
    przeszkodzie, aby takie urządzenie podłączyć. Tyle, że osoba, która
    podłącza to urządzenie musi się na tym znać. Potwierdzeniem wiedzy jak
    to należy wykonać prawidłowo i bezpiecznie jest świadectwo kwalifikacyjne.