    Date: Tue, 03 Feb 2015 21:35:56 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    <54cfdd90$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d0772e$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d0d2a8$0$2191$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d0f4d2$0$31932$65785112@news.neostrada.pl>
    <54d11c7f$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 20:07, nadir pisze:

    > Zaraz, zaraz, to co ten detektor/odbiornik odbiera?

    Sygnał dźwiękowy nadajnika oraz przydźwięk sieci.

    > Chciałbym tak:
    > Podłącza się nadajnik na jednym końcu, a gdzieś po środku przebiegu
    > kabla, może być pod tynkiem, może być w korycie, mogę ustalić, która
    > to para? Da się bez rozcinania tego kabla?

    Pod tynkiem to tylko możesz stwierdzić drogę przebiegu kabla.
    Aby odnaleźć pary przewodów to musisz mieć dostęp do przewodów.
    Możesz wyszukać przewody w wiązce przewodów np. masz kilkadziesiąt
    przewodów i nie wiesz, który jest który. Podpinasz nadajnik do dwóch żył
    jednego z przewodów wiązce i możesz prześledzić trasę przebiegu tego
    przewodu oraz dokąd on "biegnie".
    Jak masz kabel wielożyłowy to podłączasz nadajnik do dwóch żył tego
    kabla (pary) i na drugim końcu tego przewodu możesz określić, które to
    są żyły, zbliżając odbiornik po kolei do kolejnych żył, bez ich
    odizolowywania. Po zbliżeniu odbiornika do przewodu podłączonego do
    nadajnika, sygnał jest najgłośniejszy i wyraźny.
    Jak przewody są pod napięciem to zbliżając do nich odbiornik słychać w
    głośniku przydźwięk sieci 50Hz.

    > A jeżeli nie mam możliwości podpięcia nadajnika, to detektor nie
    > odbiera częstotliwości akustycznych?

    Zasadniczo nie. Coś tam słychać jak dotkniesz przewodu anteną odbiornika.
    Jak przewód jest pod napięciem to wtedy słychać wyraźny przydźwięk 50Hz.