  • Data: 2013-08-30 13:10:46
    Temat: Re: Polaczenie wyrownawcze
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:d20b3d46-de35-4e52-8a88-330cbdff1e7b@go
    oglegroups.com...

    > Skoro przewody nieopisane to w jaki sposób ten elektryk po powrocie z
    > zagranicy będzie wiedział co do czego. Skoro nie opisywał przewodów to
    > znaczy że partacz i pogonić go.

    Fajnie się gada jak się stoi z boku. Wiem, bo sam też zwykle tak gadam, ale
    nie oczekuję od nikogo że się zdecyduje na droższe rozwiązanie w imię walki
    z partaczami.

    A co do opisywania to ja u siebie maiłem tylko kilka kabli opisanych bo
    reszta była oczywista jak się miało projekt. Wiadomo że jak 3x1,5 to
    oświetlenie, a jak 3x2,5 to gniazdka. Jak idzie w bok to garaż, jak na
    wprost i w prawo to salon, jak na wprost i w lewo to sypialnia, jak w dół to
    kuchnia. Jak w górę i w lewo to połowa piętra, jak w górę i prawo to druga
    połowa piętra. Opisane były tylko kable indywidualne czyli np. kotłownia bo
    szedł równolegle z innymi gniazdkami więc trzeba było go jakoś odróżnić.

    Pytałem elektryka czy mam mu to opisać (sam ciągnąłem kable a on podłączał
    rozdzielnię) a on na to po co przecież wszystko widzę :-)

    > U mnie taki już by na budowe nie wrócił a ja bym ten jeden dzień poświęcił
    > i sobie przewody poopisywał, ew zlecił to komus.
    > No i oczywiście żadnych kar umownych bym nie odliczał tylko po prostu nie
    > zapłacił ani grosza. Robota nie skończona zapłata sie nie nalezy żadna.

    Po ludzki tak, jednak ZTCW prawo stanowi inaczej.

    > Też mało wiarygodne.

    Podejmiesz się? Dam Ci namiar. Podpiszesz papier bez sprawdzenia połączeń we
    wszystkich puszkach?

    > Błąd: podziękowac mu, nie wypłacać ani grosza i nie wpuszczac ponownie na
    > teren posesji..

    Sercem całkowicie Cię rozumiem niestety rozum (i portfel) są innego zdania
    :-)

    > Inna sprawa to co: on ta prace w Niemczech z dnia na dzień dostał: 2 dni
    > mu zabrakło na opisanie rozdzielni i zrobienie połączeń wyrównawczych?

    Widać nie znasz śląskich realiów - tu to jest norma. Niemiec dzwoni że jest
    robota i na drugi dzień rano się jedzie. Nie ma zmiłuj jak nie Ty to ktoś
    inny wskoczy na Twoje miejsce. Teraz już i tak jest trochę lepiej niż kilka
    lat temu bo przynajmniej mówią wprost o co chodzi i kiedy mniej więcej
    wrócą. Jeszcze kilka lat temu po prostu któregoś dnia nie pojawiali się na
    budowie a telefon odpowiadał "abonent czasowo niedostępny".

    Pozdrawiam
    Ergie