    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła inaczej
    Date: Sun, 29 Jan 2012 23:07:39 +0000 (UTC)

    > .. To se go
    > kurka blaszka
    > iep=B3o, 18 stopni
    > z 15
    > pobiera
    > ciep=B3ym bo
    > bi=EA to
    >
    > Nie bardzo rozumiem gdzie tu dolne zrodlo - skad bierzesz darmowa
    > energie ? Ja w PC biore z gruntu.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    Normalnie taki klimatyzator działa w ten sposób że do chłodzenia chłodnicy
    pobiera powietrze z pomieszczenia w którym się znajduje. Gorące powietrze
    wyrzuca na zewnątrz przewodem podłączonym do kratki. Dlatego ma mniejszą
    sprawność niż taki co ma chłodnicę na zewnątrz. Bo to gorące powietzre co
    wyrzuci musi z zewnątrz napłynąć. Jak odwróciłem obieg powietrza to dolnym
    źródłem jest powietrze w pomieszczeniu. Jak taki klimatyzator włączyć z
    nigdzie nie podłączonymi wlotami i wylotami powietrza to grzeje tylko stratami
    na silniku i sprężarce. Ale jak odprowadziłem zimne powietrze na zewnątrz to
    ciepło pobiera z pomieszczenia. Niby absurd. Ale i tak mi wyszło że dawał
    mniej więcej tyle ciepła termowentylator ustawiony na 1kW a pobrał 0,6 kW.
    Powinien pobrać 0,65kW ale na początku się wyłączał. Dopiero jak ugrzał
    powyżej 20 stopni to pracował cały czas. Jak działa wentylacja to i tak do
    mieszkania musi napłynąć powietrze o temperaturze jaka jest na zewnątrz. On w
    zasadzie wykorzystuje jako dolne źródło to zimne powietzre co napływa do
    pomieszczenia. Nad sobą mam strych nie użytkowy. Tam utrzymuje się zawsze
    dodatnia temperatura. A latem to i + 45 stopni bywa. W przyszłym tygodniu
    wywalę dziurę w suficie w gzorowni i stamtąd będę pobierał powietrze. Dolne
    źródło tam zrobię. A zimne będę wywalał przez kratkę wentylacyjną. Zobaczę co
    z tego wyjdzie. Jeszcze muszę poszukać gęstszego czynnika do sprężarki żeby
    trochę życia dostała. Jak wypali to go rozwalam i zamiast chłodnicy wstawiam
    wymiennik ciecz ciecz. Jak by mi wyszedł COP 2 albo 2,5 to był by luksusowy.