    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <1rlt4qhuiw8gf$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <2nq3nagcxeej$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <2cyvgqhfvlpb$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1sn36shplhoqp$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <x...@m...org>
    <a...@g...com>
    Date: Wed, 20 Aug 2014 11:45:43 +0200

    Wed, 20 Aug 2014 01:25:42 -0700 (PDT), Adam

    > OK to napisz konkretnie - jaka moc (ile kW)
    > bedziesz mial u siebie do przeniesienia.

    Ale to Ty mnie notorycznie dyskredytujesz i wyśmiewasz za ten "patent" nie
    podając nigdy konkretów, albo dając parametry z kosmosu. Nie żeby to na
    mnie robiło jakieś szczególne wrażenie, ale w świetle tego, teraz to nie
    ja, tylko Ty masz napisać jakimi założeniami mnie traktowałeś. Okazuje się,
    że zupełnie oderwanymi od rzeczywistości, co wynika wprost nie tyle z
    niewiedzy, co z braku dokładnego przemyślenia tematu.

    Z mojej strony ponownie *hinty* dla Ciebie, które wcześniej skutecznie
    ignorowałeś pomimo moich prób i starań nakierowania Cię na właściwe tory.
    :P

    Weź tym razem pod uwagę, że po sezonie grzewczym mury mają stosunkowo niską
    temperaturę (zakładamy 21sC?) a system chłodzenia w wentylacji mechanicznej
    nie będzie głupkowato czekał aż się te ściany nagrzeją do np. 27 jak teraz
    u Ciebie, tylko już od nadejścia pierwszych cieplejszych wiosennych dni,
    zacznie 24h/dobę wyprowadzać ciepło i nie pozwoli w ogóle na jego
    nagromadzenie. Ergo, w lecie nie będziesz w życiu pięknym startować z 27sC
    (czy jak dałeś do pieca z 40sC), tylko z 23-25.

    Zatem teraz przelicz jaką moc będziesz musiał przenieść, aby tę temperaturę
    UTRZYMAĆ, potem dodaj trochę zapasu na otwarte okna/drzwi i zobacz co Ci
    wyjdzie.

    > Bo szkieletor nie wprowadza nam dodatkowej zmiennej w postaci duzej
    > akumulacji. Co akurat dla tego "testu" jest dla Ciebie in plus (nie trzeba
    > miec przewymiarowanej klimy - za to ta bedzie dzialac kilka razy dluzej
    > w skali calego sezonu niz w domu betonowym).

    Znowu błąd logiczny. Nie jest na plus, bo korzystne jest w lato
    akumulowanie "chłodu" w ścianach na potrzeby jego chłodzenia mniej więcej
    tak samo jak korzystne jest w zimie akumulowanie ciepła. Utrzymanie chłodu
    jest łatwiejsze, niż jego wyprowadzanie, podobnie jak w zimie łatwiej
    utrzymać ciepło na jednym poziomie niż podosić temperaturę.

    Szkieletor byłby korzystny dla doraźnego urządzenia chłodniczego, tj.
    splita, bo bez sensu byłaby jego ciągła praca jak nikogo nie ma w domu, a
    ponadto nie musiałby się "męczyć" z obniżaniem temperatury ścian, tylko
    zwyczajnie wypompowałby to, co siedzi w powietrzu i po ptakach. To miałoby
    sens, jak i miałoby sens znaczne przewymiarowanie urządzenia chłodniczego i
    wyższe prędkości przewalania rzeczonego powietrza, bo szybciej by się
    wypompowało energię.

    > Dwa splity = najtanszym (!) kosztem to ~1600 pln :-) Z podlaczeniem ze 2k.

    Pokaż gdzie takie promocje dają może się skuszę na drugi. :P

    Najtańszy split inwerterowy jaki znalazłem kosztuje 1800 zł (bo Ty przecież
    paździerzy chińskich nie uznajesz w przypadku pomp ciepła) czyli jakieś
    2500 zł (lekko) z podłączeniem przez serwis, a jakieś 2100 zł jak samemu
    się wyłoży czas i energię (wyliczam nie na oko, tylko sam instalowałem
    sobie splita, i to nie był "easy on". to wiem ile to czasu i energii
    pochłania). Jak się nie ma pompy próżniowej (tak, wiem, można bez i też
    działa) to plus kolejne 300 zł. :P

    Dwa takie splity to odpowiednio 5000/4200 zł. Jakie będą koszty dla
    obwarowania chłodem całego domu a nie tylko dwóch pomieszczonek? :P No,
    możesz się ew. posiłkować multisplitem. :>

    > Nie pracowalby dluzej bo temperatury >24stC u mnie sa wlasnie tylko
    > przezna taki okres w domu :-) A nawet jak jest w srodku 27stC
    > (powietrze) to wchodzac do niego mowisz "uff ale tu przyjemnie" :)

    Ale tylko przez chwilę jest przyjemnie, bo potem się organizm przyzwyczaja,
    a 27 to nadal jest zbyt wysoka temperatura do ODPOCZYWANIA. Ja też mam
    aktualnie (po poprawieniu dachu) maksymalnie 28sC na poddaszu (bez klimy),
    ale naprawdę fajnie to jest póki klimatyzator pracuje. Jak przestanie, to
    się szybko robi znowu parówka, bo rozgrzane wcześniej ściany i przedmioty
    zwyczajnie grzeją.

    Ale jak kiedyś zapomniałem wyłączyć splita i pojechałem na imprezę, to
    sobie chodził przez noc i cały dzień, to następny dzień miałem w domu max
    23 stopnie i nie musiałem się chłodzić pomimo patelni 30sC na zewnątrz.

    --
    Pozdor Myjk