  • Data: 2011-11-08 07:49:05
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna
    Od: "Nita" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat grzeję drugi sezon PC powietrzną i z moich obserwacji - wymiennik
    > szroni się najbardziej w mokre dni przy temp -2 - -8st.
    > Mróz poniżej -10st. jest zazwyczaj powiązany z b. suchym powietrzem
    > (dlatego pranie schnie na mrozie migiem) i szronienie jest minimalne.
    > Ze sprawnością też nie jest źle - max. zużycie energii z zeszłorocznej
    > zimy to 34-36kW/dobę (CO+CWU - 72% w II taryfie) - dom 80+60mkw.
    > Aktualnie od 5 września do dziś mamy na liczniku 317kWh (CO+CWU (85% w II
    > taryfie)). Od 4-go marca do września poszło 380kWh (CWU dla 4-ch osób).

> [...]

    A to mnie kolego uspokoiłeś. Tą którą zamówiłem ma mieć inverter czyli
    troszkę jest bardziej wydajna i ma sobie chodzić płynnie a nie ciągle się
    włączać i wyłącząć.
    Czy twoja też ma inverter ?
    Jakiej mocy jest Twoja pompa i czy wystarcza na cały sezon ?
    Czy musiałeś się posiłkować innymi źródłami ciepła ?

    Pozdrawiam
    Nitus