  • Data: 2011-11-12 15:05:36
    Temat: Re: Pompa ciepla powietrzna
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lis, 21:48, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Jak Ci wychodzi 30zl/miesiac?
    > Ja potrzebuje jakies 400kWh/miesiac. Liczac nawet po te 0,20zl to jest 80
    > zyli na miesiac.

    Zapomniales o COPie :) Przy srednim 4 (a w lato taka pompa moze
    osiagac i 6) to daje juz 20 pln ;) Ale malo kto majac piec weglowy czy
    gaz bedzie bral taryfe G12 bo mu sie to nie oplaci. W normanej G11
    1kWh u mnie kosztuje 0,48 brutto czyli 400kWh przy COPie 4
    kosztowaloby 48 pln.

    > No ale ta pompa Hewalexa domu nie ogrzejesz a zdaje sie o takiej byla mowa.

    Nie, ja pisze o taniej pompie ciepla powietrze-woda do 4 tys pln (ta
    akurat lekko powyzej 3k kosztuje!) jako ewentualna alternatywa do
    solarow, zeby grzac CWU w lato.

    > Nieco watpie, zeby te 3000kWh udalo sie uzyskac COPem 4 przy pomocy
    > powietrznej pompy. U mnie prad jest drozszy o 0,2 zyla.
    > PC nie jest zlym wyborem, nigdy tego nie pisalem. Ale jak mam gaz to po
    > kiego mi PC do grzania domu? Kociol 4 tysie, solar 8 tysi z baniakiem to 12
    > tysi. Za sama pompe taka jak Twoja zaplace tyle samo. Do tego baniak, bufor,

    Za ta pompe zaplacisz 3,3k pln plus baniak. Liczysz 4k pln wiec pewnie
    juz z kwasowki :-) Normalny baniak 300l z wezownica CWU do tej pompy
    kupisz spokojnie w granicy 2k pln. Ale nawet liczac uczciwie do solara
    i do tej pompy taki sam - to wychodzi 3,3 + 4 = 7,3k pln. Blisko 5k
    pln taniej !! Za te 5k masz parenascie lat grzania "gratis" :) Juz nie
    pisze o tym ze oszczedzona kase mozesz zainwestowac i takie tam co
    wszyscy pisza jak mowi sie o kupnie gruntowej PC ;)

    > pompy, sterowniki, wiekszy przydzial mocy rura w ziemi, glikol... Tak nie
    > przejmuje sie druga taryfa, COPami itd. Po prostu dla gazu to niekonieczna
    > alternatywa.

    Przede wszystkim piszemy o pompie powietrznej gdzie nie ma rury w
    ziemi ani glikolu! Stawiasz, podlaczasz do wezownicy w baniaku CWU i
    dziala :)

    Z tym ze ja sie zastanawiam po co wiec Ci solary na dachu jezeli masz
    gaz ? Taka PC jest doskonala alternatywa dla solarow. Mi wiec wychodzi
    ze solary sie zupelnie nie oplacaja, chyba ze masz duzy basen i bardzo
    duze zuzycie.

    > Twoj przyklad jest dobry, ale niestety zaklada pewna optymistyczna rzecz,
    > mianowicie zrobienie instalacji samemu. Zlecenie tego komus znacznie
    > podniesie koszt.

    Podlaczenie powietrznej pompy to u kazdego instalatora maksymalnie
    pare stowek. Co innego pompa gruntowa ale ja caly czas pisze o taniej
    pompie powietrznej do grzania wylacznie CWU w lato :)

    > Swoja droga moja kolezanka zaczela wykanczac dom. Wlasnie podpowiedzialem
    > jej montaz powietrznej pompy do grzania CWU latem. Dom beda ogrzewac
    > propanem, wiec dla samego CWU na lato taka pompa jako samodzielne urzadzenie
    > bez klopotow instalacyjnych nie jest zlym rozwiazaniem i przystepnym cenowo.

    Dokladnie o tym pisze! Nawet dla gazu moze sie oplacic. Szczegolnie
    jak masz kociol jednofunkcyjny i baniak CWU juz stoi. Wydajesz ~4k pln
    i masz pompe powietrze-woda z pelna instalacja i wpieciem do baniaka.
    A ludzie wola wydac 10k pln na solary ktore jak sam piszesz nie grzeja
    czasami nawet w srodku lata!
    pozdr.

    --
    Adam