  • Data: 2011-11-12 17:16:20
    Temat: Re: Pompa ciepla powietrzna
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:1b919b04-647c-45b9-b4d5-

    > Zapomniales o COPie :) Przy srednim 4 (a w lato taka pompa moze
    > osiagac i 6) to daje juz 20 pln ;)

    Adasko no nie zapomnialem. Moja taryfe podzililem przez trzy, dajace wlasnie
    owe 20 groszy w pierwszej taryfie. Druga taryfa tylko dla CWU jest wg. mnie
    kiepskim pomyslem.

    > Nie, ja pisze o taniej pompie ciepla powietrze-woda do 4 tys pln (ta
    > akurat lekko powyzej 3k kosztuje!) jako ewentualna alternatywa do
    > solarow, zeby grzac CWU w lato.

    No OK, to czemu piszesz, ze musze miec dodatkowe zrodlo ciepla na pochmurne
    dni?

    > Za ta pompe zaplacisz 3,3k pln plus baniak. Liczysz 4k pln wiec pewnie
    > juz z kwasowki :-)

    Nie nie.
    Kociol 4 tysie i zestaw solarny wraz z baniakiem za 8 tysi. Kociol i solar
    to razem 12 tysi.

    > Normalny baniak 300l z wezownica CWU do tej pompy
    > kupisz spokojnie w granicy 2k pln. Ale nawet liczac uczciwie do solara
    > i do tej pompy taki sam - to wychodzi 3,3 + 4 = 7,3k pln. Blisko 5k
    > pln taniej !! Za te 5k masz parenascie lat grzania "gratis" :) Juz nie
    > pisze o tym ze oszczedzona kase mozesz zainwestowac i takie tam co
    > wszyscy pisza jak mowi sie o kupnie gruntowej PC ;)

    Zestaw solarny za 8 minus 2 (baniak) to realnie 6 tysi wzgledem PC 3,3.
    Roznica 2,7 tysia.
    Zakladajac 3000kWh rocznie, roznica zwroci sie po 4,5 roku. Tylko, ze to
    teoria, bo 3,3 tysia za PC to cena netto. :-)
    Tu cos bardziej realnego:
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=PCW
    U-3%2C8H-A3
    czyli zwrot po najwyzej trzech latach. Solar przy okaczji bedzie mniej
    podatny na wzrost cen energii.

    > Przede wszystkim piszemy o pompie powietrznej gdzie nie ma rury w
    > ziemi ani glikolu! Stawiasz, podlaczasz do wezownicy w baniaku CWU i
    > dziala :)

    Pisales o dodatkowym zrodle ciepla na pochmurne dni, pozniej o swojej PC,
    wiec nie wiem co w sumie porownujesz.

    > Z tym ze ja sie zastanawiam po co wiec Ci solary na dachu jezeli masz
    > gaz ? Taka PC jest doskonala alternatywa dla solarow.

    Nie jest alternatywa dla solarow, tylko dla wegla latem i innych drogich
    zrodel. To sa urzadzenia uzupelniajace istniejace, niewygodne i latem
    nieekonomiczne. Dziala to dobrze do +5C.
    Przyklad z fabrycznego pdf'a:
    temp. wody 50C
    temp. powietrza 7C
    COP 2,6
    dla akceptowalnych 40C przy 7C na zewnatrz COP 3,2.
    COP 3,8 dla 30C i 7C na zewnatrz.
    Co jak temperatura spadnie ponizej 7C?
    To ma sie nijak dla solarnego COP w okolicach 40 przy 4C na zewnatrz.
    Po co mi solary jak mam gaz? Bo 3000kWh * jakies 0,3/m^3=900zl rocznie, a to
    przy okazji przeszlo 350m^3 gazu, ktorych byc moze bedzie mi brakowalo by
    zostac w taryfie W2, a to kolejnych pare setek. Do tego moge grzac podloge
    np. COP'em 63.

    > Mi wiec wychodzi
    > ze solary sie zupelnie nie oplacaja, chyba ze masz duzy basen i bardzo
    > duze zuzycie.

    Po prostu przyjmujesz zle zalozenia.

    > Dokladnie o tym pisze! Nawet dla gazu moze sie oplacic. Szczegolnie
    > jak masz kociol jednofunkcyjny i baniak CWU juz stoi. Wydajesz ~4k pln
    > i masz pompe powietrze-woda z pelna instalacja i wpieciem do baniaka.
    > A ludzie wola wydac 10k pln na solary ktore jak sam piszesz nie grzeja
    > czasami nawet w srodku lata!

    Widzisz, mnie w rachunku ekonomicznym nie interesuje, czy one grzeja w
    srodku lata przez wszystkie dni, bo relatywnie PC nie grzeje cala zime, wiec
    tak czy inaczej drugie zrodlo ciepla trzeba miec. Liczy sie uzysk roczny w
    stosunku do globalnych kosztow. A solary do istniejacego baniaka to pewnie
    tez ze 4 tysie.

    Pozdro.. TK