    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Posadzkowe przemyslenia, dlugie niestety.
    Date: Sun, 02 Aug 2009 20:32:52 +0200

    Maniek4 wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Od poczatku maja jestem szczesliwym posiadaczem posadzek na dole. Niestety
    > zeby nie bylo zbyt rozowo jedna z nich pekla. Pekla dokladnie w miejscu
    > gdzie mialem zrobic dylatacje.
    Pocieszę cię, mnie się też w dwóch miejscach zarysowała a w dwóch pękła
    bo brakowało dylatacji ciała dał wykonawca że nie przewidział, a tam
    gdzie się zarysowała to były trochę nieregularne kształty, ale poza tym
    mam ok.

    Pomieszczenie to kuchnia z jadalnia, caly dol
> [...]
    > duzszy jak 8m i teoretycznie dylatacja nie jest konieczna. Oczywiscie przy
    > scianach jak nalezy w progach wstawione nawet profile dylatacyjne, czego
    > chyba nikt nie robi. Wszystko to do d.., bo posadzka pekla. Beton zbrojony
    > siatka z drutu stalowego na rurkach plus wlokna propylenowe. Minely trzy
    > miesiace od wylania, beton polewany przez prawie dwa tygodnie po wylaniu i
    > posadzka tak naprawde dopiero teraz nabiera ksztaltu, zlego ksztaltu. Poki
    > byla wilgotna wszystko bylo OK, teraz zaczelo sie korytowanie. Roznica
    > poziomow w progach dochodzi do 0,5cm, a bylo idealnie rowno.
    A widzisz jak pisałem o gwoździach to się wszyscy ze mnie śmiali, a ten
    mój wykonawca (notabene od ponad 10 lat robi posadzki) WIEDZIAŁ co robi
    dając gwoździe w dylatacjach (w progach) dzięki temu poziomy pomiędzy
    pomieszczeniami są równe, a że gwoździe głatkie to nie przeszkadzają
    ruchom poziomym dylatacji.

    Przestrzegam
> [...]
    > wykonawczego punktu widzenia nie ma sensu, chyba ze dystansow pod siatka
    > bedzie niemal tyle co styropianu. Podczas ukladania betonu wszystko to sie
    > najzwyczajniej dewastuje. Druty ulozone na dystansach sa zbyt cienkie by
    > mogly zachowac poziom i utrzymac chlopa ukladajacego beton. Samo zbrojenie
    > po dzisiejszych ogledzinach dolu i wnioskach z posadzki na gorze wydaje sie
    > ze bardziej pelni role zabezpieczenia przed klawiszowaniem ew. peknietej
    > posadzki niz zbrojenia konstrukcyjnego wynikajacego z wzglednie miekkiego
    Widzisz, dochodzisz do tych samych wniosków o których pisałem, siatka
    tylko na rurki, ona na pewno coś tam daje, pewnike więcej od tych
    włokien, które uważam za nieporozumienie, wylewka wygląda z nimi jak
    posypana kłaczkami.

    Takie w przypadku posadzki jest chyba nieistotne. Na dzien
> [...]
    > kosztuja niemalo. To tylko takie moje przemyslenia na goraco i byc moze sie
    > myle. W tej chwili nie mam pojecia po co stosowac zbrojenie propylenowe,
    > skoro i tak nie dziala niezaleznie od tego co kto by w specjalistycznych
    > tekstach nie napisal.
    > Krotkie wnioski takie, zeby podlogi wykanczac koniecznie po ich wygrzeniu
    > podlogowka, bo na takiej posadzce sie skupiam i nie spieszyc sie, bo to moga
    > byc same problemy, rowniez bez podlogowki. Nie jestem pewien, czy kleje
    > nawet te niby elastyczne beda mogly przejac odksztalcenia posadzki przy
    Nic nie przejmą,elastyczność jego sprowadza się do tego że jest bardziej
    "klejący" tak aby temeratura go nie degradowała, ma więcej dodatków
    (polimerów) w sobie, a płytki jak są mocne to powstrzymają pękanie (np
    gres) słabe pękną tak jak idzie pęknięcie.

    --
    -----
    Pozdr