  • Data: 2009-06-23 17:08:38
    Temat: Re: Prąd, przekroje i zabezpieczenia
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Fox pisze:
    > Próbuję pojąć zabezpieczenia 3 fazowe. Rozważam sobie teoretycznie silnik.
    > Proszę mnie poprawić jesli się gdzieś mylę.
    >
    > Silnik o mocy znamionowej 5,5kW pobiera prąd ok 11A. Bierze się to stąd że
    > dzielimy 5500 W / 400 V = 13,75 mnozymy przez cosfi (0,8) = 11A
    Oj... już tutaj zaczyna mi się to nie podobać.
    Jesteś pewny że podana moc znamionowa jest w kW a nie kVA ?
    Jesteś pewny że cos fi mnożysz? Nawet na chłopski rozum - im gorszy cos
    fi - tym większy pobór prądu (nie mocy!) "biernego". Taki np kondensator
    idealny - cos fi blisko zera, a prąd płynie. I wcale nie oznacza to że
    możesz go podłączać przewodem o zerowej średnicy ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173