  • Data: 2015-12-09 22:22:43
    Temat: Re: Prąd trójfazowy - podłączenie oświetlenia - można?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-09 o 18:44, Sadir pisze:
    > Nie jestem elektrykiem i przepraszam za ew. głupie pytanie ale ....
    > Mam do garażu doprowadzony gruby kabel (na prąd trójfazowy), który miał
    > obsługiwać drzwi garażowe otwierane elektrycznie (takie podnoszone do góry).
    > Teraz zmieniła mi się koncepcja i nie będzie takich drzwi. W garażu chcę
    > zrobić oświetlenie.
    > Czy taki kabel jest ok? Elektryk "przerobi" to na gniazdka 220V?
    A nie jest przypadkiem tak, że ten kabel jest "gruby" (czyli zapewne
    wielożyłowy, bo (jak sam zauważyłeś) drzwi garażowe nie tylko się
    otwiera, ale i zamyka, czyli trzeba im "wydać polecenie", najczęściej za
    pomocą zwarcia odpowiedniej pary przewodów? A może masz jakieś pancerne
    drzwi, których normalny, jednofazowy silnik nie pociągnie?

    Maciek