  • Data: 2013-05-12 18:03:11
    Temat: Re: Próba wodna
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-12 11:26, Irek N. pisze:

    > Tego się właśnie obawiam. Jest oczywiście szansa, że nieszczelność jest
    > na zamknięciu, jednym z mnóstwa korków. Wcześniej próby się nie udawały,
    > właśnie z ich powodu - wyciskało uszczelkę. To był by dobry powód, choć
    > w takich przypadkach szybko ubywało, powiedzmy w godzinę do zera.

    Jak w mieszkaniu miałem nieszczelność na kolanku (bardzo mała objętość
    instalacji), to po zamknięciu dopływu ciśnienie spadało tak, że widać
    było jak wskazówka opada.

    W domu miałem 3atm, które nie zmieniły się przez chyba 2 miesiące
    (zostawiłem wodę na czas tynkowania, wylewek i innych prac, by w razie
    jakiegoś przypadkowego przedziurawienia wiedzieć o tym. Potem przy
    podłączonej studni (4atm) systematycznie zaczynały przeciekać plastykowe
    korki (jeden po drugim). Wymieniłem wszystkie na stalowe i problem się
    skończył.

    Więc jeżeli masz takie plastykowe korki i nabijasz 6 atm ..... :-)

    Może masz gdzieś bąbel powietrza i przy tym ciśnieniu miesza ci się z
    wodą? A może jakiś zbiornik przeponowy i nieszczelny wentyl? 6 atm to
    dość dużo. W trakcie normalnego działania jest 3-4atm (niektórzy
    polecają 2-3atm).

    M.