    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Date: Sun, 15 Feb 2009 15:17:09 +0100

    news:1jd4uy4u1wqhy.ibm2i9xb08wq$.dlg@40tude.net...

    > Nie powiedzialbym :) W czasie każdego "kryzysu" czy spowolnienia
    > gospodarczego co najlepiej sie sprzedaje? Ano dobra luksusowe :)
    >
    > Zawsze tak bylo, jest i bedzie. Gdzie jest najwiecej mercedesów? W
    > Moskwie,
    > chociaz w Rosji bieda aż piszczy.

    Mysle, ze cos zle interpretujesz. Kryzysy zubozaja ludzi, to jest fakt. Inny
    fakt to taki, ze nie wszystkich i nie po rowno. Sa tacy co na sprzedazy
    towarow dla ubogich moga sporo zarobic. Rodza sie w ten sposob dysproporcje.
    Co niektorzy bogaci robia sie coraz bogatsi, a biedni jeszcze biedniejsi.
    Stad w Moskwie bieda, ale nie brak miliarderow po dawnych ukladach i
    obecnych zreszta, ktorych stac doslownie na wszystko. Zreszta Moskwa jak i
    cala rosja to ciekawy temat. Zyja wszyscy za gaz i rope. Nie wielu pewnie
    tym sie interesuje i nie wielu pewnie wie, ze gaz w rosji na wewnetrznym
    rynku sprzedawany jest praktycznie po nizej kosztow, a na oplacalnosc
    globalna pracuje eksport. Kiedy cena ropy i gazu zalamala sie w rosji
    zaczely sie namowy do kupowania rosyjskich samochodow itd. Jeszcze zobaczymy
    jak to sie skonczy. W kazdym razie sprzedaz dobr luksusowych w dobie kryzysu
    na dluzsza mete moim zdaniem nie znajdzie potwierdzenia.

    > Mieliśmy w Polsce całe lata pod tytułem
    > "1300 zł netto/miesięcznie" albo "20% bezrobocia" a tymczasem od dawna
    > trudno znaleść miejsce na parkingu. Jest kryzys, ale na rynek wchodzą
    > firmy
    > sprzedające w Warszawie mieszkania w rekordowych cenach, po 30 tysięcy za
    > metr, i te mieszkania sie dobrze sprzedają.

    Co do mieszkan to sie nie wypowiem, bo nic o tym nie wiem. Moge sobie
    wyobrazic, ze jakas tam firma trafila w jakas nisze i byc moze sa chetni na
    takie mieszkania. To cos jak ostatnia popularnosc pomp ciepla. Ludzie
    montuja te urzadzenia do domow majacych po kilkadziesiat lat, gdzie ani
    instalacja CO nie jest do tego rozsadnie przygotowana, ani tez kompletnie
    nie ma to uzasadnienia ekonomicznego, by placic za instalacje PC po 70tys.
    zl i wywalajac kilkuletni kociol gazowy. Taki trend mozna by powiedziec.
    Pytanie jaki to ma udzial w globalnym rynku, bo podejzewam, ze jednak
    standardowych mieszkan sprzedaz znaczaco spadla. A poniewaz bogatych raczej
    przestanie przybywac w szybkim czasie, to mozna podejzewac, ze i te
    mieszkania w niedlugim czasie przestana znajdywac nabywcow, no moze dynamika
    bedzie malejaca.:-)
    Co do samochodow, udzial ceny byle pierdziela choc nie wylacznie,
    zajmujacego miejsce na prakingu w przecietnej pensji chyba jednak znaczaco
    spadl w ostatnich kilku latach, a i dostepnosc tez nie jest tu bez
    znaczenia. Po prostu wiekszosc rzeczy stala sie powszechna. Mysle ze to
    dowod na to, ze wiekszosci z nas lepiej sie dzieje teraz niz 20 lat temu, a
    nie dowod na wieksza sprzedaz dobr luksusowych.
    Ostatnio w radio slyszalem jakas tam piosenke polska z lat 80. Tekst mniej
    wiecej byl taki: blebleble, cos tam cos tam, ze za pare lat ty a obok maly
    Fiat i cos tam, jak on na to zarobi. Dwadziescia lat minelo i widzimy czym
    dzis jest obiekt westchnien w postaci melego Fiata. :-)

    > Z drugiej strony tania sieć Lidl planuje sie wycofać z Polski, Aldi miał
    > plan żeby wejść ale nie wchodzi, Tesco wydaje majątek na reklamy TV choć
    > kiedyś nie musieli reklamować sie wcale, itp. itd.

    Konkurencja, na ktorej wszyscy korzystamy, rowniez sprzedawcy.

    Pozdro.. TK