eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechanicznąRe: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
  • Data: 2009-01-29 22:22:49
    Temat: Re: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czarek wrote:
    > Witajcie,
    >
    > zainteresował mnie projekt małego domu:
    > http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page=projects&
    action=project&project_id=778
    Ja bym zaczął od przerobienia schodów z zabiegowych na których się można
    zabić na ze spocznikiem który bym dał w tym kącie przy wejściu, albo
    inaczej je rozwiązać.

    > Zastanawiam się nad możliwością wykorzystania w nim rekuperatora
    > (którego nie przewiduje projekt), zamiast wentylacji grawitacyjnej. Mam
    > wątpliwości, czy będzie możliwe sensowne rozplanowanie instalacji, gdy w
    > domu nie ma ani nieużytkowej części poddasza (nie licząc malutkiej
    > powierzchni pod szczytem dachu),
    I tam bym dał reku bo to jedyne miejsce dla niego, co prawda w nocy może
    być go słychać ale można dać niski bieg i będzie ok, rury na dół na
    parter puścić w kanale za drzwiamido pokoju obok komina i zamknąć kanał
    płytą GK. Nawiew w salonie można zrobić w roku ściany nośnej wew i zew
    przy wejściu a dojść tam kanałem schowanym w ociepleniu wylewki na
    poddaszu. podobnie wywwiew z kuchni i łązienki. Z sypialni na poddaszu
    rury można poprowadzić w ociepleniu stropu GK.
    Do mały to i reku tani, całość nie powinna dużo kosztować.
    Możesz jeden komin z łazienki zaoszczędzić ale musisz kupić piec CO z
    zamkniętą komorą i wypuścić rurę przez ścianę.
    --
    Pozdr
    JanuszK