  • Data: 2010-01-30 11:26:15
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 09:37, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Coraz bardziej przekonuj si , e nie jest to jaka szczeg lna
    > filozofia... :-).

    Bo nie jest.. Ja wlasnie za godzine skoncze instalacje CWU ->
    dokladalem zawor termostatyczny (esbe vta322) i cyrkulacje. Moze cykne
    kilka fotek na zachete - wyglada skomplikowanie a naprawde nie jest :)
    Ja cala kotlownie i instalacje zrobilem sam i wyszlo bardzo
    przyzwoicie. Na wiosne z racji brukowania podjazdu bede jeszcze
    dokladal instalacje odmrazajaca (rury z glikolem pod kostka, zasilane
    cieplem z bufora przez wymiennik plytowy). A na jesien dojdzie w koncu
    pompa ciepla ;) Konczy mi sie powoli miejsce w kotlowni (11m2) :D

    > Z pod og wk oczywi cie przemy l spraw szczeg lnie w azienkach i mo e
    > w kuchni, ale musz jeszcze bardziej zg bi temat.

    Rob podlogowke wszedzie! Kalafiory sa brzydkie i daja nierownomierna
    temperature w pomieszczeniu. Ja jestem albo za 100% podlogowki, albo
    za 100% kalafiorami - potem nie da sie chodzic boso po domu bo polowa
    ziebi, a polowa grzeje :)

    > Mam jeszcze w tpliwo co do miejsc gdzie nale y w czy pompy - w
    > pierwszym obiegu przed kot em, czy za, oraz w drugim przed wymiennikiem,
    > czy za? :-)

    Jak masz wymiennik to zawsze z obu stron musi byc pompa - czyli dwie.
    No i zawsze lepiej pompe dac na chlodniejszym powrocie.. Takich
    dylematow to bedziesz mial jeszcze z tysiac ;) Da sie ogarnac tylko
    przygotuj sie na kilka wieczorow w poszukiwaniu i zdobywaniu wiedzy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.