  • Data: 2010-01-30 17:41:28
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 15:21, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    > Poza tym projektujac podlog wke nalezy zaczynac od tego, ze podlog wke robi
    > sie tylklo po to, zeby nie bylo zimno w nogi. Dopiero jak sie okaze, ze
    > podlog wka wystarczy, aby zapewnic nam cieplo na odpowiednim poziomie bez
    > przegrzewania podlog wki to wtedy mozna zrezygnowac z grzejnik w.

    W nowych domach potrzeba gora 40-50W/m2, podlogowka wedlug norm - 80W/
    m2, to musialby byc jakis bardzo skopany domek zeby podlogowka nie
    wystarczyla :) Ja teraz grzeje tylko parter (caly), a na gorze
    (poddasze uzytkowe) nie mam nawet styropianu i wylewek i podlogami z
    parteru nagrzewam caly parter + poddasze (jest tam ledwo ok 3 st C
    mniej). Na podlogi w -23st C (tyle bylo min) daje 38st C. Gdybym mial
    podlogowke na poddaszu z pewnoscia temperatura zasilania spadlaby do
    ~34-35 lub mniej.

    Domyslam sie, ze sa jakies specyficzne projekty.. Ale jak szukajac dla
    siebie domu przegladnalem tysiace projektow - w kazdym moznaby
    spokojnie uzyc tylko podlogowki :) Nie wiem czemu jest takie parcie na
    kaloryfery wsrod instalatorow -> bo uzytkownicy to biora "owczym
    pedem", nawet sie nie zastanawiajac. Ja juz dwoch moich znajomych
    przekonalem do 100% podlogowki - na pytanie "czemu robisz kaloryfery
    na gorze" wszyscy jak jeden odpowiadaja "nie wiem, tak wszyscy
    robia" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.