    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanko o piec gazowy
    Date: Fri, 30 Apr 2010 00:25:56 +0200

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:4bd9e712$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czy jednak nie kabinowac kupic zasobnik piec 1F z otwarta komora? pod
    > uwage biore rozne produkty termeta, berette... w sumie wszystko w
    > zblizonych cenach, zasobnik biawara quattro stojacy.
    > Koledzy pomozcie i cos podpowiedzcie :), zostalo mi jeszcze z 2 tyg. do
    > zakupu :).

    Nie wiem czemu nie chcesz kondensacyjnego, sa z roku na rok coraz tansze i
    nie trzeba zaraz kupowac kotla za 8 tys.
    Osobiscie uwazam, ze kotly atmosferyczne to kotly z zeszlej epoki. Po
    pierwsze zabieraja przy spalaniu powietrze z wnetrza a zatem konieczne jest
    zasilanie kotlowni w powietrze zetka co takie calkiem obojetne dla bilansu
    energetycznego budynku nie jest, po drugie nawet jak nie pali to masz
    dodatkowy przeciag kominowy przez kociol. Efekty czasami bywaja takie, ze
    woda CO wychladzana jest w kotle w czasie pracujacej pompy. Trzeci problem
    to jak na dzisiejsze czasy wzglednie skomplikowany system kominowy i po
    czwarte mniejsze ogolne bezpieczenstwo korzystania z takich urzadzen. Jak
    uparles sie i nie chcesz kondensata to minimum jakie powinienes przyjac to
    kociol z zamknieta komora i wzglednie najwieksza modulacja palnika.
    Kotly Saunier Duval to podobno bardzo dobre kotly i maja jakis innowacyjny
    sposob modulowania mocy podobno polegajacy na odpalaniu polowy palnika,
    podobno. Ja mam DeDietricha i chwale sobie takie rozwiazanie. Sterownik juz
    moze nieco mniej, bo zdaje sie drugi pojdzie do wymiany. Generalnie kociol
    dziala bez zarzutu i taki moge polecac, ale podstawowym kryterium wyboru
    powinien byc bliski serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Tym przede wszystkim
    sie kieruj a nie sama marka. Kotly jak mawiaja serwisanci najchetniej psuja
    sie w wigilie.
    Co do zasobnika to wszystko zalezy jak daleko masz punkty poboru, czy
    bedziesz korzystal z cyrkulacji, jak duza jest rodzina i czy planujesz kiedy
    kolwiek solara.

    Pozdro.. TK