  • Data: 2023-11-10 21:40:32
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, November 10, 2023 at 1:12:59 p.m. UTC-6, Kris wrote:
    > Jak się nie gotuję?

    Nie wiem o co dokladnie pytasz ale kazda woda powyzej 0 stopni paruje a ponizej 0
    sublimuje. Nawet jak powietrze ma mniej niz 0 stopni.
    Wiec zawsze ta wilgoc z zbiornika z h2o przenosi sie do powietrza.
    W kuchni jak w garnku nie wrze to i tak woda paruje. I to nie na zasadzie destylatu
    tylko wraz z tluszczem, przyprawami i takie tam.

    Dodatkowo jak smazysz to tez para wodna z smazonego obiektu wylazi. Czy to frytki czy
    stek czy mieso mielone (to akurat odparowuje tyle wody ze glowa mala) czy nawet
    jakies paczki.

    Wiec nie wiem o co pytasz.
    Czy o to czy cos paruje jak nie wrze i jest przykryte pokrywka? Sprawdz. Owin folia,
    zaklej tasma i zobacz czy folia sie nadyma.
    Czy o to czy jak stoi na pieci zimne to czy tez paruje. Postaw i namaluj kreske i na
    drugi dzien zobacz ile ubylo.

    > Są takie co nie mają jakiejś rozsądnej mocy minimalnej?

    Sa. Nie znalazlem gazowej co potrafi trzymac 80-90 stopni w garnku z zupa niezaleznie
    od tego jak maly palnik i jak duzy garnek. Albo utrzymuje gora 50-60 albo po
    przeniesieniu na inny palnik lub na mniejszy garnek w koncu zagotuje.
    Podobnie z elektrykami. Nawet ten co ma maly palnik wlaczony na minimum w koncu wode
    zagotuje...

    > To na pewno do mnie to pytanie?

    No pytasz o dziwne rzeczy to tlumacze. Fakt ze z gara paruje i komus moze ta wilgoc
    nie pasowac w domu myslalem ze jest oczywisty...