  • Data: 2023-11-10 22:54:53
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 10 Nov 2023 12:43:24 -0800 (PST), ptoki (ptoki)

    > Zalezy jak duzy garnek w stosunku do palnika. W praktyce jak dobrany
    > dobrze to roznicy miedzy gazem a indukcja w tym co opisujesz duzej nie
    > ma.

    Używam naprzemiennie gazu i indukcji więc mam porównanie -- za każdym razem
    łapię się na tym, że indukcja 3x szybciej grzeje i notorycznie albo coś na
    niej wykipię albo przypalę, a nie korzystam w indukcji z boostera. Jeśli to
    samo chcę osiągnąć na gazie, to muszę przewymiarować gaz w stosunku do
    wielkości gara. Najmniejszy palnik gazowy używam tylko gdy muszę podtrzymać
    "pyrkanie", w przeciwnym razie, i to jest 90%, używam największych
    palników. Jak chcę dobrać palnik do garnka to mijają wieki zanim się
    zagrzeje, a ścianki garnka i tak są parzące, co tylko pokazuje ile strat
    idzie bokiem. Jeśli twierdzisz inaczej, to znaczy że w życiu z indukcji nie
    korzystałeś -- może ze zwykłej grzałki, ceramicznej stąd te absurdalne
    wnioski.

    > Wrecz czasem moze byc odwrotnie bo ciag cieplego powietrza z gazu moze
    > powodowac ze ta tlusta para z garnka wroci spowrotem do niego

    Jak może powodować, przy tak ogromnej konwekcji od płomienia, że coś wróci
    go garnka (zresztą co to za przyjemność jeść przypalony tłuszcz, kurz
    etc.), skoro nawet przy małym gazie można się oparzyć, albo wręcz opalić
    włochy na dłoni, trzymając łapę z boku garnka na gazie.

    > albo zostanie w centrum tego strumienia powietrza i trafi do okapu.

    Przy takiej dużej konwekcji okap wszystkiego nie wciągnie.

    > W praktyce roznice sa nieduze.

    Ja widzę kosmiczną różnicę.

    --
    Pozdor