  • Data: 2023-11-10 21:43:24
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, November 10, 2023 at 1:26:01 p.m. UTC-6, Myjk wrote:
    > Fri, 10 Nov 2023 11:26:17 +0100, Robert Wańkowski
    > To wynika właśnie ze specyfiki przekazywania ciepła, przy gazie ściany
    > gara/patelni ogrzewane płomieniem powodują większe parowanie a konwekcja
    > wymiata je w górę -- przy indukcji, gdzie grzeje głównie denko a ścianki
    > ogrzewają się tylko pośrednio, nie ma tego efektu. Ja mam w całości stalowe
    > garnki (Tefal) z doczepianą rączką, ale po odgrzaniu zupy mogę ganek złapać
    > od góry za krawędź i jest ledwo ciepły, czego nie ma opcji zrobić przy
    > grzaniu na gazie.

    Zalezy jak duzy garnek w stosunku do palnika. W praktyce jak dobrany dobrze to
    roznicy miedzy gazem a indukcja w tym co opisujesz duzej nie ma.

    Wrecz czasem moze byc odwrotnie bo ciag cieplego powietrza z gazu moze powodowac ze
    ta tlusta para z garnka wroci spowrotem do niego albo zostanie w centrum tego
    strumienia powietrza i trafi do okapu.

    W praktyce roznice sa nieduze.