  • Data: 2011-11-18 16:05:56
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ty rzeczywiscie jestes szczegolnym przypadkiem bo masz maly domek.
    > Znam jednak takie co maja 200m2 uzytkowej a maja 4 kominy!

    Mały domek a przez odpowiednie umieszczenie kominek/piec może być
    jeden komin.
    Normalnie w projekcie były dwa ale szczerze mówiąc drugi był
    bezsensownie umieszczony ...

    > chyba nawet w tym watku pisales ze masz z nim problemy. Bo tam
    > powinien byc komin - musi miec odpowiednia dlugosc (zeby generowac
    > ciag). A ten ani nie jest dlugi ani pewnie wlasciwie ocieplony (bo sie
    > nie da) - w zime bedzie Ci z niego kapac skroplona woda. Do bani z
    > takim rozwiazaniem!

    Niestety kominek wentylacyjny w dachówce to gówno ... Jest ponizej
    kalenicy i padający wiatr jest wwiewany do środka ...
    Na razie zamontowałem zawór zwrotny aby powietrze nie wracało ale nie
    jest to rozwiązanie ...
    Moge zamontować wentylator co mi ktoś radził ale ... no właśnie ...
    Ilośc powietrza zasysanego przez wentylator nie może być wyższa niż
    ilość powietrza w domu. Jak będzie niższa to w innym szybie
    wentylacyjnym wystąpi ciąg zwrotny ...
    Teraz u mnie w domu jak żona włączy okap to silnik robi w nim takie
    podciśnienie że zmienia w całym domu ciągi na wsteczne , trzeba wtedy
    otworzyć okno w kuchni i problem znika ...

    Dlatego myślę nad wentylacją mechaniczną , tyle co w przypadku okapu
    kuchennego ????

    > Rekuperatory tez sa tansze ;) Tylko te tansze dzialaja gorzej (jak te
    > nawiewniki). Jak sam zreszta zauwazyles (biora wiecej pradu).

    Tyle że kosztują ponad 3x taniej ... Rekuperator za 1200zł a inny za
    4000-5000zł to jednak 2800zł-3800zł różnicy w cenie ... Nie wiem jaka
    będzie różnica w poborze mocy Luny na małej mocy a takim droższym ale
    chyba nie aż tak duża aby pokryła różnicę w cenie ..

    W weekend chce zaprojektować projekt wentylacji WM z rekuperator w
    oparciu na Lunie. Jeśli mógłbyś mi pomóc byłbym wdzięczny ...