    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Date: Mon, 22 Jun 2020 09:08:00 +0200

    2020-06-22 o 07:12 +0100, ddddddddddddd napisał:

    > pod domem w 99% przypadków ziemia jest twoja - kupujesz dom, stajesz
    > się automatycznie właścicielem działki. W przypadku mieszkań (tu nie
    > jestem pewny na 100%) masz jakby wieczyste użytkowanie, które musisz
    > przedłużać (ale tego nie jestem pewny, więc lepiej gdzieś jeszcze
    > podpytaj)

    W zeszłym miesiącu kupiłem mieszkanie w Polsce, sprawę działki bardzo
    jasno określa akt notarialny. Kupujący kupuje mieszkanie, oraz stosowny
    procent działki znajdującej się pod blokiem (procent tym mniejszy, im
    większa ilość pięter w bloku). Przy czym nie twierdzę, że tak jest
    zawsze - w moim przypadku tak było. Być może zależy to od wspólnoty lub
    innych lokalnych ustaleń. Trzeba dopytać sprzedawcę, a później
    zweryfikować z notariuszem. Z domem zresztą tak samo - zwyczajowo
    przyjęło się, że kupując dom kupujemy również działkę pod nim (często
    większą od domu), ale widziałem już oferty samych murów. Tak czy
    inaczej, wszystko trzeba sprawdzić na piśmie, usenet nie pomoże.

    Mateusz