  • Data: 2011-12-09 19:40:15
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik SkiMir napisał:

    > Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?
    >
    > Czy zastosowanie rozdzielaczy 8 sekcji na parter i 7 sekcji na poddasze
    > wraz z zaworami RTL na obwodach podłogówki będzie wystarczającym
    > rozwiązaniem?

    Zrobiłbym tak:
    Kocioł w otwartym obiegu i do niego wpięte: wymiennik i zasobnik CWU
    równolegle i każde z tych ze swoją pompką.
    Za wymiennikiem:
    zasilanie podzielone na część grzejnikową i ta dwoma gałązkami do dwóch
    rozdzielaczy - dół i góra; i część zasilającą podłogówkę. Ta część z
    zaworem mieszającym, który doprowadza wodę _tylko_ z powrotu podłogówki.
    Dalej do jednego rozdzielacza i z niego rozprowadzone pętle podłogówki.
    Zawory RTL i rotametry są zbędne, a wystarczą tylko zaworki na każdej
    pętli. Pompka zamontowana po chłodnej stronie - powrót - zaworu 3d.
    Zaworem 3d ustawiasz temp zasilania podłogówki, a zaworkami przydławiasz
    pętle, które grzeją za mocno i potem już tam wcale nie zaglądasz.
    Druga pompka po stronie instalacji na powrocie do wymiennika.

    Tym samym masz cztery pompki, które załatwiają sprawę, a kiedy wyłączysz
    pompy kotłową i tę przed wymiennikiem, to podłogówka działa napędzana
    swoją pompką.
    Tak właśnie mam i działa bez zarzutu.

    Cyrkulacji nie robiłem.

    pozdrawiam