    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Tue, 27 Oct 2009 18:10:42 +0100

    news:hc77ju$ven$1@news.interia.pl...

    > Na gorze odpada. Raz z przyczyn technicznych i niewygody obslugi (czujnik
    > jest w sterowniku), dwa na gorze w sypialniach byc moze bede chcial miec
    > nizsza temp. co moze w regulacji nie jest jakims wielkim problemem, ale
    > moze inna krzywa grzewcza? Glownie jednak chodzi o sprawy obslugi.

    No przeciez mozesz sobie na nim dowolna temperature ustawic.

    > Pompy maja wybieg kilkunasto minutowy. W praktyce moze okazac sie, ze
    > pracuja caly czas. Tak naprawde nie wiem na dzis skad kociol wezmie temp.
    > powrotu, ale to zadne dziwy bo wiele instalacji pracuje w ten sposob.
    > Zdaniem Serwisanta pompy praktycznie pracuja caly czas. Jak bedzie nie
    > wiem.

    No beda musialy, jesli to ma w ogole dzialac. Nie jestem przekonany, ze to
    dobrze, nie jestem tez przekonany do pomiaru temperatury w pomieszczeniach
    poprzez pomiar powrotu. Nie dosc, ze szalenie niedokladnie to jeszcze daje
    to jakas sume po wszystkim, co w sytuacji kiedy faltycznie chcesz miec w
    pomieszceniach rozne temperatury daje niezly bigos.

    > Owszem moze, ale termostat w jednym pomieszczeniu tym bardziej sprawy nie
    > zalatwi. Powodem wychlodzenia pomieszczenia nie koniecznie musi byc cos
    > zle zrobione.

    Nie rozumiem.

    > Uwzglednia moim zdaniem wiecej niz jeden czujnik niewiadomo gdzie. Co do
    > tzw. oszczednosci z wylaczania kotla czujnikiem temp. Wcale nie jestem
    > taki pewny czy takie "skokowe" sterowanie bedzie tansze. Po wylaczeniu
    > kotla u mnie palnik wchodzi po krotkiej chwili na 100% do momentu
    > rozgrzania instalacji. Nie koniecznie musi to byc tansze od grzania przez
    > dluzszy czas kilka razy mniejsza moca.

    Jeszcze raz - ten "jeden czujnik niewiadomo gdzie" to jest dodatek do tego
    co Ty masz, a wiec dla systemu sytuacja jest do przodu o jeden bodziec
    wiecej do analizy.

    > A dla czego nie? Czemu nie zgrac stalych nastaw do zmiennych warunkow?

    Ale termostaty na zasilaniu w pomieszceniach masz, czy tak jak Adam w
    samopas?

    > Nie wiem czy moge, nawet nie wiem gdzie mialbym to wpiac, nawet drugi
    > czujnik temp.

    Na pewno sie da i dowolna liczbe czujnikow - czasem trzeb aprzykombinowac,
    ale nie za bardzo.