    From: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Date: Sat, 19 Jun 2010 08:22:32 +0200

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:29952a9c-b974-472f-90b9-3f6f539a9100@5g2000yqz.
    googlegroups.com...
    On 18 Cze, 09:19, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Poni ej przedstawi op acalno solar w dla rodziny 2+1 w por wnaniu z pono
    > najdro sz energi elektryczn w II taryfie. Taka energia kosztuje 0,25 z
    > kWh i przej cie na 2 taryfy nie kosztuje w lubuskim nic.
    ====
    Ale w dzien 1kWh kosztuje wiecej. I jesli ktos aktualnie ma wode
    grzana weglem, gazem, ropa to przejscie na taka taryfe zaskutkuje 20%
    wzrostem kosztow elektrycznosci.
    Taka uwaga nawiasem.
    -------------------------

    Woda grzana węglem czy ropą latem nie będzie tańsza. Gazem owszem.
    Prądu do porównania użyłem w celu wygody. Możesz wstawić gaz. Tematem są
    solary a nie prąd vs gaz.
    Ten rzekomy wzrost 20% kosztów elektryczności sprawił, że rachunki są
    kilkanaście procent niższe niż na jednej taryfie przy zwiększeniu zużycia.

    > Wg danychhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Oszcz%C4%99dzanie
    _wody
    > Prysznic zu ywa 4 razy mniej wody ni k piel.
    Polemizowal bym, Czasem zdarza mi sie brac prysznic w wannie i miec
    zamkniety odplyw. Wody podczas solidnego prysznica jest ponad polowa w
    stosunku do oszczednej kapieli. Wanna to jakas stara emaiowana o
    dlugosci 180cm.
    ----------------------

    A ja czasem puszczam sobie wodę i niech leci. Albo wogóle nie używam wody,
    bo np wyjeżdżam.
    Tematem jest porównanie kosztów i należy przyjąć pewne założenia. Skrajne
    wyniki statystyk dla takich obliczeń się odcina.

    [ciach wyliczenia]
    Nareszcie ktos rownie chory jak ja tzn liczacy i mierzacy
    rzeczywistosc. :)
    Mi tez wyszlo ze solary do grzania wody latem sa bez sensu z punktu
    widzenia ekonomiki.
    Woda w rurach w cieple lato jest tak ciepla ze na ustawieniu "e" na
    moim przeplywowym jest nawet dla mnie za goraca a ja lubie goraca
    wode.

    Wiec i energii elektrycznej nie zuzywa sie duzo. Mam ten "luksus" ze
    pod licznk trojfazowy mam podiety przeplywowy i niewiele wiecej (raz
    na ruski rok spawarka czy kosiarka) i wychodzi mi rocznie jakies
    700zl. Nawet takich karkolomnych wyliczen robic nie musze zeby widziec
    ze mi sie solary nie zwroca nawet jakby caly rok mi wode grzaly.

    Ale!
    Gdyby instalacje zbudowac nieco inaczej, tzn dac wiecej paneli i dobry
    bufor (dobry znaczy sie tani) to oszczednosc na weglu czy ropie w
    okresie wiosenno jesiennym mogla by byc sensowna. Liczac ze 1/3 wegla
    spalam w tym okresie daje to jakies 1000zl. Moze byc warto zamontowac
    instalacje CO wspomagana solarami przy takich kosztach. Tyle ze dalej
    nie jest to rewolucja a takie sobie rozwiazanie.

    Po prostu solary musza stanieć i wtedy obliczenia będą zupełnie inne. To
    jest proste w budowie urządzenie i cena jest nadmuchana dlatego, że to
    nowość, lans i bajer oraz przez wypaczające rynek dopłaty z cudzej kieszeni.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/