  • Data: 2010-06-20 06:51:24
    Temat: Re: Solary i opłacalność. Obliczenie.
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:

    > W kotlowni a nie jak po wojnie na scianie w lazience.

    Właśnie ostatnio zwróciłem uwagę na bojler elektryczny w jednym z domów
    - 50l. Paskudztwo straszne (fakt, teraz są ładniejsze), ledwo lustro się
    mieści, dobrze, że wysokość pomieszczenia to 3m bo i lustro by nie
    weszło. Prąd jest dwutaryfowy (bo są ze starych czasów piece
    akumulacyjne i gaz zrobiony z 15 lat temu) jednak przez to, że dom jest
    użytkowany rzadko, to zwykle jest grzane na II taryfie. Acha - i nie da
    się grzać przy dzieciach do takiej temperatury jak proponuje troll
    Werbiński, bo dzieciak by się poparzył (nie ma baterii termostatycznej
    za 400-1500zł bo dom jest rzadko używany).

    Reasumując - wygląda paskudnie i zajmuje miejsce w łazience (co wiąże
    się z większym kosztem niż miejsce w kotłowni). Jeśli ktoś już
    zdecydował się tylko na prąd, to trudno - może to być wyjście (trochę
    uciążliwe w eksploatacji).

    A tak a propos ostatnio widziałem pies kondensacyjny w garderobie pod
    schodami - nie potrzeba, jak kiedyś w kotłowniach zetki, więc piec może
    być w dowolnym miejscu. Jeśli dobrze to zorganizować, to całkiem niezłe
    wyjście. :-)

    M.