    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Date: Tue, 30 Jun 2009 17:49:45 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare

    Na Jackare sie nie opieraj bo on sie majtnął.

    > ma całkowitą słuszność
    > co do tego że kolektory sa całkowicie ale to całkowicie nieopłacalne biorąc
    > pod uwage nasz klimat i cenę zakupu kolektorów , ale za to jest to komfort
    > bo nie trzeba stać przy piecu i palić latem i to prosta przyczyna dlaczego
    > ludzie kupują kolektory a to że myslą że oszczędzaja to już inna bajka , bo
    > oszczędności nie ma zakup kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około
    > 10000zł) , glikol którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt
    > energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc) , koszt wykonania
> [...]

    Tak generalnie wiekszosc instalacji sie nie oplaca ale nie dlatego ze slonko sie
    nie oplaca a dlatego ze same instalacje sa zle projektowane.

    > koszt energi elektrycznej zuzywanej przez grzałkę
    > do dogrzania wody ( i tu własnie jest ta ułuda bo nikt nie patrzy na prace
    > grzałki , prosze ją wyłączyć i zobaczycie państwo że dni w które kolektory
    > nagrzeją wode do 60 stopni to jest w roku około trzydzieści a reszta to
    > dogrzewanie )Prosze zwrócić uwage że woda grzeje się cały dzień , przeważnie
    > wieczorem ją zużywamy , no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    > tylko utrzymywana temperatura przez słońce.

    Bardzo kiepska taka instalacja. Tak jak pisalem wyzej to nie wina slonka.
    U mnie solar samorobka jest w stanie obsluzyc dziennie 3 osobowa rodzine w
    okresie letnim.

    > Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę elektryczną
    > do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej

    W zaleznosci od obranej strategii rada jest sensowna ale nie oznacza to ze
    solary sie nie oplacaja.

    --
    Lukasz Sczygiel