  • Data: 2009-07-02 21:10:05
    Temat: Re: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:h2isku$qep$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale to bojler tzw "firmowy" który będzie się różnił od innych głównie
    > naklejką i czasami kształtem.
    > Chyba że mówimy o bojlerze poziomym - wtedy ceny takie są i już.
    > Bojlery pionowe o pojemności 80 l kosztują w castoramie:
    > - polskiej firmy LEMET 328 zł
    > - marki REGENT (polskie albo włoskie toto jest) 358 zł
    > - 100-120 litrowy ELEKTROMET kosztuje 458 zł
    >
    > wszystkie mają emaliowane zbiorniki z 5 letnią gwarancją i ochronę
    > anodową, tak więc do 800 zł jeszcze trochę zostaje.

    Moment, ale o jakie bojlery chodzi??
    Mowisz o termie z grzalka elektryczna, czy o zasobniku z wezownica? Do
    ogrzewania wody zima sluzy Kociol CO, ogrzewanie pradem wody i np. gazem CO
    to czyste marnotrawstwo. Takie rozwiazania dobre sa w domkach letniskowych,
    czy starych mieszkaniach gdzie pali sie w piecacha kaflowych, ale nie do
    dzisiejszego domu jednorodzinnego. No chyba ze ktos w ogole grzeje pradem,
    tyle ze nie bedzie to zwykla taryfa jak sadze.

    > miesięcznie 140-150 zł to narzekamy że już jest dużo. 90-115 zł to taka
    > srednia norma.

    No to ja chyba zyje w innym kraju. Rachunki u mnie za prad to lekko powyzej
    200zl. Ogrzewanie wody elektryczne, kuchenka indukcyjna i swiatlo jak u
    normalnych ludzi, pralka zelazko i to w sumie tyle.

    Pozdro.. TK