  • Data: 2010-02-12 01:20:27
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lut, 14:29, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Dlatego magazynuję tylko tyle ile jest mi potrzebne i panuję nad tym bo taki
    > zbiornik jest niewielki i obliczalny. Nie trzymam całego gorącego baniaka
    > nagrzanego kotłem gazowym do rana, nagrzewam tylko tyle ile zużyję wieczorem
    > a to co pozostaje na rano to ilość wystaczająca do porannej toalety.

    Moim zdaniem podstawowy blad popelniasz twierdzac, ze w domu
    akumulacyjnym w jakis sposob bedziesz musial dostarczyc WIECEJ
    energii, niz w domu nieakumulacyjnym. Ale niby dlaczego ? Przeciez
    zakladamy takie same wspolczynniki ciepla wszystkich przegrod, taka
    sama wentylacje etc. W obu domach, kazdego dnia i kazdej nocy uciekac
    nam bedzie taka sama ilosc energii na zewnatrz. Dlaczego wiec w domu
    akumulacyjnym mielibysmy rzekomo dostarczac wiecej energii ? Moim
    zdaniem bezsensu zalozenia :) Akumulacja tylko opoznia moment
    uruchomienia pieca CO. Pozwala tez zakumulowac troche wiecej ciepla od
    slonca, ktore zostanie pozniej oddane. W domu nieakumulacyjnym jak
    zrobi sie za cieplo od slonca to prawdopodobnie zwiekszysz
    wentylacje / otworzysz okna i nici z tej energii bedzie..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.