    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Date: Wed, 28 Nov 2012 09:17:59 +0100
    <k6o3si$oj9$1@node2.news.atman.pl> <k6o71b$n2f$1@usenet.news.interia.pl>
    <k6oajc$iso$1@node2.news.atman.pl> <k6obba$tqe$1@usenet.news.interia.pl>
    <k6ollm$5bo$1@node1.news.atman.pl> <k6oqk3$mb1$1@usenet.news.interia.pl>
    <k70344$5b0$1@node2.news.atman.pl> <k713h0$nme$1@usenet.news.interia.pl>
    <k8vajp$m9c$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <k92jbu$un0$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    OK. nie jestem jakoś szczególnie drażliwy, ale jak się spotykam z wrogim
    atakiem, moja czujność wzrasta..

    > Może się myle ale patrząc na schematy które podlinkowałes to pompa
    > nazwijmy ja "kotłowa" jest przed sprzęgłem i pracuje na obiegu kotłowym
    > a pompy obwodów grzejnikowych i podłogówki są za sprzęgłem i pracuja na
    > obiegach grzejnikowych i podłogowych.

    > Więc pytam dlaczego pompa na obiegu kotłowym ma mieć jak największą
    > wydajność skoro sa jeszcze pompy na obiegach grzejnikowych i podłogowych.
    > Nie mam u siebie sprzegła więc grzecznie pytam.

    obwody grzejnikowe maja jakąś sumaryczną wydajność niezbędną do dostarczenia
    założonej ilości energii do odbiorników.
    obwód kotłowy ma za zadanie dostarczyć tą energię "do sprzęgła".

    bardzo upraszczając, pompa kotłowa powinna zatem podać tyle czynnika, ile
    chcą pobrać wszystkie odbiorniki razem wzięte

    obliczenia robisz uwzględniając różne założeń np. w zależności od typów
    odbiorników (np. przy podłogówce to może wyglądać mocno inaczej)
    czy priorytetów

    jeśli za sprzęgłem jest jedna pompa, to ta na kotle będzie miała podobną
    wydajność,
    ale wtedy najprawdopodobniej dałoby się zrobić poprawną instalację w ogóle
    bez sprzęgła...

    IMHO w budownictwie jednorodzinnym jest niewiele sytuacji, w których
    sprzęgło jest konieczne - dokładnie zbadaj czy go potrzebujesz