    From: Witek <j...@p...p.lodz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody,pl.rec.kuchnia
    Subject: Re: Stop GMO!
    Date: Sat, 05 Feb 2011 13:34:43 +0100

    Ikselka pretended :

    > Polecam kontemplacji, bezczynnemu przemysliwaniu, biernemu przyjrzeniu się:
    >
    > "Świat według Monsanto" - wstrząsający film o największym potworze
    > korporacyjnym,
    Niestety, film pokazuje część prawdy, ale jest mocno tendencyjny
    i stronniczy ;-(
    Spokojnie można go porównać do filmu przedstawiającego przepowiednie
    Nostradamusa - przepowiednia + odpowiednia scena, która ma narzucić
    interpretacje (pamiętam przykład z niszczycielskimi "ludźmi-świniami"
    i nie chodziło o GMO ;-), ale pokazano pilota wojskowego myśliwca z
    założoną "rurą" do oddychania).

    Wielu zaaangażowanych publicystów, chcąc wstrząsnąć widzem nie jest
    wstanie uciec od przegięcia i nadinterpretacji.

    Niestety, w przypadku wielkich korporacji, dochodzi do zachowań,
    bardziej nastawionych na zysk, a nie na zachowanie racjonalnego
    wspólgrania z przyrodą, ale niestety wiele organizacji
    "proekologicznych" też ma wiele "za uszami".
    Twoja "walka" przeciwko nowoczesności, jest nieco jednostronna, bo
    zwiększenie ilości produkcji rolnej przez zastosowania GMO jest "be",
    ale zastosowania GMO do produkcji ludzkiej insuliny w bakteriach już
    raczej niezauważasz (obniżono koszty produkcji i przestano zabijać
    cielęta hodowane tylko na te potrzeby, a insulina jest idealnie
    "ludzlka").

    O tym,że dzięki nowoczesnej technologi wprowadzono geny na produkcje
    wit C w ryżu, zmniejszając w ten sposób problemy z dostępem jej w
    krajach afrykńskich, pewnie przeciwnicy GMO nie napiszą?
    Spytałem Cię we wcześniejszym wątku, czy jestes wstanie wykazać
    wyższość przypadkowej mutacji prowadzącej do powstania nowej odmiany
    roślin czy zwierząt podczas tzw. hodowli naturalnej nad zmianami
    kontrolowanymi w laboratorium?
    Przy okazji pytałem czy wiesz co to transfer genetyczny za pomocą
    wirusów - transgenika w postaci "naturalnej".
    Witek