    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Date: Wed, 11 Aug 2010 14:55:38 +0200

    > Schody przewidziane są w salonie. Jak na razie schodów nie będzie a bedzie
    > jedynie drabina w przedpokoju.
    > W przyszłości wystarczy zdemontować płyty i wyciąć wyjście na schody.
    > Rozstaw belek w tym miejscu jest tak zrobiony że można bardzo szybko
    > wyciąć miejsce na schody nie naruszająć konstrukcji ...
    >
    > Na razie poddasze będzie służyło jako strych a być może w przyszłości jak
    > będzie potrzeba zrobi się schody na górę , postawi wewnątrz ścianki ,
    > zrobi tynk , instalcje i itd ...
    >
    > Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?

> [...]

    Sam sobie odpowiadam ;)

    Dzwoniłem do właściciela firmy budowlanej (www.setler.pl) i powiedział mi że
    robiono takie wyliczenie dla tego domu jaki mnie interesuje (większość
    wybudowanych domów to domy właśnie tego projektu (bestseller sprzedaży ;) i
    powiedział mi że gdybym chciał strop z Terivy to musiałbym dopłacić 20tys
    zł.

    Strop lany nie wchodzi w rachubę.

    Jak na razie mimo że wybudowano już kilkanaście domów nikt nie zdecydował
    się na terivę ...

    Nawet ostatni wybudowany dom miał strop drewniany mimo że od razu właściciel
    zaadoptował poddasze na użytkowe.

    Z tego co mówi właściciel firmy budowlanej strop jest zabezpieczony przez
    wilgocią folią i itd ...

    W przypadku terivy musiałbym chyba od razu zrobić poddasze , bo potem było
    by ciężko ze zrobieniem miejsca na schody , pociągnięcia instalcji
    wodno-energetycznych i itd ...
    W przypadku drewnianego jest o wiele łatwiej i szybciej wykonać instalcje i
    przyłącza (tak się mi chociaż zdaje).

    Chyba więc zostanę przy drewnianym stropie ...