  • Data: 2010-04-02 13:42:44
    Temat: Re: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podstawowe założenia:
    > - dom ma pełnić rolę weekendową ale być może w przyszlości całoroczny
    > - metraż użytkowy ok. 100m2
    > - ogrzewanie kominkowe plus c.o. węgiel lub elektryczne
    > - cena stanu deweloperskiego mniej niż 200 000zł
    >
    > Ii tu nie wiem czy zmieszczę się w technologii tradycyjnej za tyle mam
    > oferty na szkielet, z kominkiem, schodami drewnianymi, fundamentem i
    > ogrzewaniem elektrycznym, blachodachówka na dachu, pomalowane ściany, extra
    > drewniany duży taras).
    > Do zrobienia, opcje extra platne: podłogi (drewno lub panel), drzwi wewn,
> [...]
    Ja mimo, ze mieszkam w szkielecie oczywiscie wlasnorecznie zbudowanym, optuje
    za tradycja. W tej chwili nie ma w Polsce ani dobrych wykonawcow ani
    materialu, taniego, ogolnie dostepnego, ktory zapewnilby cene domu okolo
    polowy ceny tradycyjnego.
    Tu w Hameryce znakomita wiekszaosc domow budowana jest jako szkieletowe ale
    na profilach drewnianych nie na ksztaltkach gdyz te sa drogie, wymagaja wiecej
    pracy i w porownaniu z drewnem sa duzo slabsze. Z metalowych buduje sie tylko
    scianki w budynkach uzytecznosci publicznej ze wzgledu na przepisy p/pozarowe.
    Co ciekawe, tutaj kazdy wlasciciel domu szkieletowego niejako wstydzi sie
    tego, ze go nie stac na tradycyjny i niejako na sile to maskuje. Maskowanie
    polega na tym, ze te szkielety omurowuje sie cegla, 15-tka oczywiscie, tak aby
    one udawaly murowane.
    Akurat obecnie nadzoruje dobudowe kawalka domu do istniejacego, jest to
    sciana frontowa i elewacja bedzie pokryta cienkimi kamieniami, tak, ze ta
    sciana bedzie udawala murowana z kamienia...
    Jesli mialbym budowac w Polsce dom szkieletowy to zalatwilbym w tartaku
    naciecie standardowego w systemie amerykanskim drewna budowlanego. To sa
    te "tubajfory" do tubajtenow". To trzebaby jakos delikatnie chociaz
    zaimpregnowac i z tego stawiac. Wtedy stan surowy na fundamentach to trzy
    cztery tygodnie. Potem wykonczenie. I tu znowu problemy gdzyz np. sklejka
    polcalowa na poszycie dachu i scian tu jest tania (akusz okolo 10 doplarow) a
    w Polsce przerazliwie droga. Potem sajding relcja cenowa podobna. Tak, ze w
    sumie koszt szkieletu w Polsce moze byc porownywalkny z tradycyjnym.
    A co mur to nie wata. Jak mawial moj ociec; co kozuch to nie wata a co
    kapusniak nie herbata (na mrozy oczywiscie).
    Tornad