eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel? › Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Date: Mon, 20 Dec 2010 07:00:16 -0800 (PST)

    On 20 Gru, 14:34, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) Iść do gminy i poprosić o plan zagospodarowania terenu. Jaki
    > parameter interesuje urzednika? Dzielnica? Ulica? Ile to może potrwać?
    >
    > b) Iśc do gminy po warunki zabudowy. Znowu wystarczy dzielnica? Może
    > jakis numer działki? Ile to może potrwać?

    Powyższe się w zasadzie wzajemnie wykluczają. Znaczy, jeśli działka
    jest położona na terenie z uchwalonym planem, to prosisz o wypis z
    planu. A jeśli planu nie ma, to prosisz o warunki zabudowy. Wypis
    powinieneś otrzymać szybko, teoretycznie - do miesiąca, praktycznie,
    zwłaszcza jak potrafisz z urzędnikami rozmawiać, załatwisz nawet w
    parę dni, a nieoficjalnie na zasadzie tylko dla informacji, powinni ci
    pokazać od ręki na miejscu. "Warunki" trwają zdaje się dłużej, ale tu
    się nie znam.

    > c) Dowiedziec sie czy gmina ma jakieś fundusze unijne na podpinanie
    > kanalizacji w *tym* miejscu?

    Warto, ale to tak naprawdę o niczym nie świadczy, lepiej poszukać w
    internecie BIPu i tam posprawdzać, czy nie są planowane przetargi na
    wykonanie kanalizacji. Z funduszy nie wynika nic, z przetargu wynika,
    że BYĆ MOŻE ta kanalizacja faktycznie zostanie zrobiona. W mojej
    okolicy fundusze są. I co z tego? Są już dobrych parę lat, w
    miedzyczasie już nawet przetarg był, niestety potem były wybory, po
    wyborach nowa ekipa, więc oczywiste jest, że w starym przetargu
    dopatrzono się szeregu błędów i go unieważniono.

    > a) sprawdzić księgi wieczyste czy zastaw sądowy o ile takowe w ogóle
    > może istnieć?

    Tak. Co więcej, możesz to zrobić online, z internetu. Musisz tylko
    numer KW znać.

    > b- d)

    Tu gorzej. W geodezji możesz zamówić "mapę do celów projektowych", na
    niej wszystkie media będą naniesione, ale to dopiero pół drogi. Bo co
    z tego, że zobaczysz obok siebie przewód NN albo wodociąg, jak zarówno
    wodociągi jak i ZE stwierdzą, że do tego cię nie podłączą, bo nie ma
    zapasu mocy czy wydajności. NIeoficjalnie - po prostu spytaj na
    miejscu, w ZE czy wodociągach, oficjalnie - wystąpić trzeba o wydanie
    "Warunków", ale jako niewłaściciel nie wiem, czy możesz.

    > e) Ocenić własność prawną (czy to nie zadanie notariusza?), czy aby na
    > pewno nie ma tam np. toczacych się spraw spadkowych i innego prawnego
    > problemu.

    Czy nie ma obciążeń - sprawdzisz w KW. Ale czy NA PEWNO nie ma - to
    już niestety nie takie proste. Kupując swoją działkę przekonałem całym
    swoim "urokiem osobistym" śliczną młodą asesorkę, żeby oprócz
    sprawdzenia zawartości KW, całkowicie nieoficjalnie sprawdziła mi w
    komputerze, czy w związku z tą KW nie są aby złożone do sądu jakieś,
    jeszcze do niej nie wprowadzone wnioski.

    J.