  • Data: 2009-11-20 14:38:25
    Temat: Re: Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d310b1bf-fd68-411b-a55b-

    > Czyli proponujesz najzwyklejszy na swiecie dom pietrowy z nieuzytkowym
    > poddaszem - zwanym tez strychem :) Czym sie niby ta konstrukcja rozni
    > od innych tego typu ? Gdybym swoje poddasze ocieplil - zamiast w
    > skosach - na podlodze, mialbym dokladnie to o czym piszesz.. Tak
    > przeciez wielu robi! Nie kapuje :(

    "Diabel tkwi w szczególach".
    Chodzi mi o dom w formie kostki, który bez tego skosnego dachu jest w stanie
    normalnie funkcjonowac i zabezpieczac zarówno przed chlodem i opadami.
    Najwyzszy strop ma byc typowo lanym, betonowym stropem. Pokrycie dachu
    natomiast ma stanowic tylko i wylacznie dodatkowy element ozdobny oraz
    chroniacy przed bezposrednim promieniowaniem. Dach ten nie musi byc ani
    szczelny pod wzgledem przenikania powietrza, ani tez idealnie szczelny przed
    wnikaniem wody.

    Wiekszosc domów jednak ma ostatni strop w formie lekkiej, wypelnionej welna
    mineralna oraz podloga z desek lub plyt OSB, a pod nim znajduje sie sufit z
    plyt G-K. W razie awarii dach nie zabezpiecza przed przenikaniem wody, choc
    niby sa tam folie. Ponadto poddasza sa zagospodarowywane, a to wymusza
    odpowiednie rezimy wykonania dachu.
    W moim przypadku jakosc wykonania dachu jest nieistotna.