  • Data: 2009-11-20 15:16:48
    Temat: Re: Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:he5q83$lld$1@news.interia.pl...

    > Buduja, buduja w mniejszosci. Taki entuzjazm to juz widzialem do momentu
    > zliczenia kosztow. Wyjdzie blisko dwa razy drozej bez pokrycia koncowego
    > rzecz jasna. Ocieplenie jakies trzeba dac tak samo i to wcale nie
    > mniejsze. Musi byc na nie miejsce i tez musi byc chronione przed wiatrem.
    > No chyba, ze ktos przyklei po prostu styropian jak leci bez zadnego
    > wykonczenia.

    I tu własnie przy płaskim ociepleniu takij o jakim ja piszę na styropian
    myślę wylać warstwę betonu z dodatkiem uszczelniacza tworząc płaską
    powierzcnię idealnie zabezpieczonją przed wilgocią, mrozem oraz wiatrem.
    Natomiast całą konstrukcję domu myślę, żeby przyspawać do wyprowadzonych od
    wieńca tego stropu pionowych profilach stalowych.

    Lejemy górny strop. Od wieńca tego stropu wyprowadzamy pionowo profile
    stalowe (słupki) np. w odstępach co metr.
    Spawamy do tych słupków ukośne, stalowe profile, zastępujące krokwie.
    Dodatkowo wzmacniamy stalowymi jętkami. Na tej konstrukcji montujemy
    drewniane lub stalowe łaty i kłądziemy dachówkę czy blachodachówkę lub też
    inne pokrycie.

    Spróbujmy policzyć oszczędności:

    Strop lany, zbrojony + styropian + druga warstwa betonu (posadzka).
    Konstruykcja więźby dachowej stalowa, spawana + dowolne pokrycie dachu bez
    ocieplania i karton-gipsów, zabudowy, bez babrania się wełnami mineralnymi.

    Czy w stosunku do tradycyjnej budowy, lany, zbrojony strop bedzie droższy od
    stropu lekkiego (tzn. drewnianych legarów, wełny, desek lub płyt OSB i płyt
    GK) ? Przecież taka tradycyjna konstrukcja wymaga masę pracy i dokładności
    wykonania, a także dużej ilości przeróżnych materiałów, które trudno jest
    nawet zliczyć.

    Lejąc betonowy, ocieplony styropianem strop, robimy to kosztem wykonania
    stropu lekkiego + zabudowy i ocieplenia poddasza (stelaże do płyt GK, płyty
    GK, wełna, membrany, folie paroizolacyjne, uszczelnienia) + zwiększonych
    kosztów z powodu montażu okien dachowych.