    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe.
    Date: Sat, 21 Nov 2009 10:17:07 +0100

    news:he7c6n$ocl$1@news.interia.pl...

    > Oj spawanie takiej konstrukcji wymaga sporego doswiadczenia. Nie ma
    > miejsca na pomylki, a elementy musza byc spasowane niemal co do milimetra.
    > No chyba, ze tolerujesz odcinanie i spawanie kawalkow co 10cm na poprawki,
    > ale kazdy spaw oslabia konstrukcje.

    Dobrych spawaczy znajdziesz w każdej, nawet najbardziej zabitej dechami wsi.
    Poza tym mając migomata, samemu położysz takie spawy bez najmniejszego
    problemu.

    > Zwyczajnie. Sa takie ceowniki ze sruba, czy pretem do spawania. W ceownik
    > wklada sie element drewniany i skreca srubami na "przestrzal".

    Oj, ja wiem, że są takie ceowniki ze śrubą czy prętem, ale takie w ogóle się
    nie nadają do tego celu, ponieważ więźba dachowa poza siłą nacisku także
    wywiera siłę poprzeczną, która po prostu pokrzywi te pręty. Tu trzeba
    niestety połączyć z wieńcem, a konkretniej pospawać z jego zbrojeniem
    profile w kształcie rury lub zamkniętego profilu prostokątnego.

    > I na tej powierzchni proponowal bym skonczyc. Po kiego Ci ten dach?

    Ze względów estetycznych.
    Ponadto kształty dachów oraz ich kolor narzucane są przez urzędy i chcąc nie
    chcąc będzie musiał być ten dach zrobiony.

    > Zeby gacie suszyc? Nie lepiej dobudowac jeszcze jednego klocka w ramach
    > calosci i tam suszyc gacie?

    Lepiej, ale skoro mamy strych to po co ?

    > No wlasnie. Architektonicznie to jedna wielka porazka.

    Ty masz na myśli klocka, a ja klocka zabudowanego dachem, najtańszym z
    możliwych, ale dachem np. blachodachówka.
    Niestety w naszym społeczeństwie przyjęło się, że dom musi mieć dach. Nie
    wiem dlaczego uważa się, że ładny dom to taki, który posiada
    nieproporcjonalnie duży dach w stosunku do małej bryły domu. Dla mnie takie
    domy są karykaturalne i ochydne. Gdyby nie montowane okna dachowe to te domy
    wyglądałyby jak zrzucone przez wichurę dachy z innych domów :D

    > Brrr.

    Nie napisałem, że w ogóle mnie nie interesuje estetyka, lecz, że w pierwszej
    kolejności zwracam uwagę na walory praktyczne.