  • Data: 2012-11-05 23:15:19
    Temat: Re: Takiego wina nie miałem.
    Od: "Kaczman" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "user" <b...@d...com> napisał w wiadomości
    news:k797r3$ob9$1@node1.news.atman.pl...
    > Ja proponuję wina z dzikiej róży, właśnie zakończyła mi się fermentacja.
    > na 20 L wina poszło już z dosładzaniem ok 4,7 kg cukru (wyszło mocne),
    > "tylko" 4 Kg owoców dzikiej róży.
    > Wino ma 2 Blg i bardzo przyjemny, wytrawny charakter, smakuje jak dobre
    > białe gronowe.

    Pytanie: gdzie kupujecie urządzenie do tego "ballingu"?
    Mam nowe winko z aronii, ale mimo domieszki (10%) soku z malin ma smak
    ordynarny.
    Dodaję tam troszkę syropu cukrowego, bo może jeszcze nie do końca
    sfermentowało, ale coś to nie idzie za dobrze, jeżeli chodzi o smak.
    Kilka lat temu robiłem też z aronii, ale było jakieś lepsze... Nie wiem...
    Może z czasem się poprawić?

    Kaczman