    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ustawa śmieciowa
    Date: Tue, 12 May 2015 13:40:31 +0200

    dyskusyjnych:f8kbcmshtbpd$....@m...org...

    > No... nie mogą wejść. Z ustawy o OŚ wynika, że kontrolowany "podmiot" ma
    > obowiązek ich *wpuścić* do punktu, w którym odbywa się spalanie paliw
    > stałych, czyt. _kotłowni_

    Podaj paragraf chętnie się zapoznam bo z podanego poprzednio linka to nie
    wynika i z mojej praktyki też nie. Pisałem tu kiedyś zgłaszam wielokrotnie i
    za każdym razem dostawałem taką samą odpowiedź. Mogą kontrolować tylko
    firmy. Teraz już nawet nie zgłaszam.

    > Choć nadal uważam, że tylko największe debile palą śmieciami w piecu (typu
    > pet czy guma), i na szczęście jest to mniejszość -- tym bardziej po
    > wejściu
    > ustawy śmieciowej.

    A co z innymi "śmieciami"? Przepracowany olej, odpady drewnopodobne z
    produkcji, odpady plastikowe z produkcji itd.

    Jak ktoś raz na kila dni wrzuci do pieca butelkę PET to tego nawet nie
    poczujesz więc nie to jest problemem.

    > Większym problemem nadal pozostaje węgiel, gdzie
    > większość energii idzie z dymem (i przeraźliwym smrodem) poprzez złe jego
    > spalanie.

    A to inna kwestia,a le to już (przynajmniej u nas) odchodzi do lamusa bo
    miejscowe plany zawierają zakaz używania tradycyjnych pieców na paliwa stałe
    jako głównego źródła ciepła. Niestety kotły retortowe są nadal dopuszczalne,
    ale one relatywnie stanowią mniejszy problem bo częściej działają dobrze.

    Natomiast zupełnie nieuregulowanym problemem są kotłownie w salonie w formie
    kominków które praktycznie nigdy nie są dobrze wyregulowane i zawsze
    smrodzą.

    Pozdrawiam
    Ergie